» آرشیو اخبار » گروه موسیقی وارنر همکاری خود با اوپن‌سی را آغاز کرد
وارنر

گروه موسیقی وارنر همکاری خود با اوپن‌سی را آغاز کرد

8 مهر 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، گروه موسیقی وارنر (Warner Music Group)، لِیبل ضبط موسیقی که کاردی بی (Cardi B)، مدونا (Madonna)، دوآ لیپا (Dua Lipa) و اد شیرن (Ed Sheeran) از جمله هنرمندان بی‌شمار آن محسوب می‌شوند، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که با بازار NFT اوپن‌سی (OpenSea)، در جهت سرعت بخشیدن به حضور هنرمندانش در Web3 همکاری می‌کند.

وارنر

مزایای همکاری وارنر و اوپن‌سی

این همکاری به هنرمندان وارنر امکان دسترسی زودهنگام به محصولات جدید اوپن‌سی، جستجوی بهبود یافته در این بازار NFT و بخش‌های اختصاصی و ویژه آن برای پروژه‌های NFT پیش رو را می‌دهد. هنرمندان همچنین از اعضای تیم اوپن‌سی پشتیبانی تخصصی دریافت خواهند کرد، تا هم در گسترش پایگاه طرفداران Web3 و هم در ایجاد انجمن‌های طرفداری در فضای NFT حمایت شوند.

تبلیغات جام جهانی قطر

اوآنا روکساندرا (Oana Ruxandra)، مدیر دفتر دیجیتال وارنر در بیانیه‌ای گفت: «همکاری ما با اوپن‌سی با ارائه ابزارها، منابع Web3 و ایجاد فرصت‌هایی برای تعامل با هنرمندان، به دسترسی و مالکیت عمیق‌تر جوامع طرفداری کمک می‌کند.»

اولین مجموعه NFT حاصل از این همکاری، از گروه وارنر با مشارکت استارتاپ web3 سرآشپز مشهور، جِرمی فال (Jeremy Fall)، به نام احتمالاً هیچ (Probably Nothing) ارائه خواهد شد.

وارنر

فال تایید کرده که اولین همکاری گروه وارنر با اوپن‌سی، انتشار بلیط NFT برای لیبل پراببلی اِی (Probably A) خواهد بود. فال این لیبل ضبط موسیقی Web3 را در ماه گذشته با همکاری گروه موسیقی وارنر راه‌اندازی کرد.

یک بلیط لیبل (NFT Label Pass) به دارندگان آن این امکان را می‌دهد تا مجوز آهنگ‌ها را از یک کتابخانه موسیقی اختصاصی برای اعضا دریافت کنند، سهمی را در حمایت از هنرمندان مجازی که بوسیله جامعه شناخته می‌شوند، داشته باشند. همچنین در رویدادهای زنده و منحصر به فردی مانند ملاقات با هنرمندان و صرف شام با آنها شرکت کنند و به موسیقی‌های آینده پراببلی اِی به صورت زودهنگام دسترسی داشته باشند.

ماموریت اصلی پراببلی اِی استفاده از فناوری Web3 برای بازپس‌گیری حقوق مالکیت معنوی موسیقی هنرمندان است. فال بر این باور است که گروه موسیقی وارنر، حامی بزرگی در به ثمر نشستن این تلاش است.

فال گفت: «گروه موسیقی وارنر از آن دسته برندهای بزرگی است که سعی می‌کند از راه درستی وارد این فضا شود و با فرهنگ کنونی آن سازگار باشد. آنها طرفدار هنرمندان هستند و به مالکیت معنوی یک اثر اهمیت می‌دهند.»

وارنر

علاوه بر مزایای مرتبط با موسیقی، بلیط لیبل به دارندگان اجازه دسترسی به استودیو A و استودیو B را می‌دهد. این استودیوها مراکز رشد هنرمندان هستند و اعضا می‌توانند در آنها از پروژه‌ها بوسیله NFT‌های مرغوبی مانند میمون‌های کسل (Bored Apes) و کریپتوپانکس (Cryptopunks) حمایت کنند. استودیو می‌تواند از بودجه بدست‌ آمده برای توسعه، تامین مالی، بازاریابی و یا طراحی استفاده کند.

فال در انتها گفت: بسیار خوب است که در فضای NFT، مردم مالکیت معنوی دریافت می‌کنند. اما اگر ندانید برای چه کاری از آن استفاده کنید، بی‌فایده است.

دیگر لیبل های بزرگ نیز در ماه‌های اخیر برای گسترش حضور در Web3 و سرمایه‌گذاری بر روی مالکیت معنوی آثار رقابت کرده‌اند. در ماه می (اردیبهشت)، گروه موسیقی یونیورسال (Universal Music Group) با امضای قراردادی، به هنرمندانش اجازه داد تا NFT‌های خود را در بازار NFT موسیقی محور لایم‌وایِر (LimeWire) منتشر کنند. در اوایل این ماه، یونیورسال از آهنگسازان بیانسه (Beyoncé) برای رهبری Kingship، یک گروه مجازی مبتنی بر آثار هنری میمون‌های کسل، استفاده کرد.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: decrypt

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×