» آرشیو اخبار » همزمانی اجرای اصلاحات اقتصادی با افزایش قیمت در بازارهای جهانی

همزمانی اجرای اصلاحات اقتصادی با افزایش قیمت در بازارهای جهانی

26 خرداد 1401 5

به گزارش گذارنیوز، «سیداحسان خاندوزی» گفت:دولت سیزدهم تا حدی سرعت تورم را کاهش داد و شاهد ثبات خوبی در بازار ارز و امثال آن بودیم‌.

وزیر امور اقتصادی و دارایی می گوید: کشور در وضعیت اقتصادی به سر می‌برد که باید بسیاری از اصلاحات در سال‌های گذشته انجام می‌شد، امروز کشور در وضعیت انباشت بسیاری از اقدامات انجام نشده قرار دارد.

وی گفت: در حوزه سیاست‌های بانکی، بودجه و مالیاتی باید همت جدی و حرکت شتابان شکل بگیرد؛ امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی، مشکلات به وجود آمده را جبران کنیم.

تبلیغات جام جهانی قطر

به گفته خاندوزی دولت در شش ماه ابتدای عملکرد خود تلاش کرد به صورت متمرکز و با هدف کنترل و ثبات اقتصادی، از تورمی که از تابستان سال گذشته به وجود آمده بود، بکاهد و تا حد زیادی آن را کاهش دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اجرای اصلاحات اقتصادی در کشور با افزایش قیمت در بازارهای جهانی و نوسانات در بازارهای بین‌المللی همزمان شد و بسیاری از کشورها درگیر افزایش قیمت مسکن و انرژی هستند که این موارد، افزایش قیمت مواد اولیه در بسیاری از صنایع را به همراه داشت؛ زمانی که مواد اولیه افزایش پیدا می‌کند، بسیاری از کالاها دچار افزایش قیمت می‌شود.

خاندوزی گفت: امیدواریم با سیاست جبرانی معیشتی که با دستور رئیس‌جمهور ایجاد شد، این مسائل را جبران کنیم؛ اما نهایت تلاش ما بازگشت کشور به شرایط ثبات اقتصادی است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×