» آرشیو اخبار » هشدار مدیر ارشد فناوری ریپل درباره یک طرح کلاهبرداری جدید
هشدار هک ریپل

هشدار مدیر ارشد فناوری ریپل درباره یک طرح کلاهبرداری جدید

20 آذر 1401 5

دیوید شوارتز، مدیر ارشد فناوری ریپل، به تازگی به دارندگان رمزارز ریپل (XRP) در مورد یک کلاهبرداری فیشینگ از طریق یک وب‌سایت جعلی منسوب به ریپل هشدار داده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، دیوید شوارتز (David Schwartz)، مدیر ارشد فناوری ریپل، به تازگی به دارندگان رمزارز ریپل (XRP) در مورد یک کلاهبرداری فیشینگ از طریق یک وب‌سایت جعلی منسوب به ریپل هشدار داده است. در این کلاهبرداری، هکرها به کاربران وعده می‌دهند که با استیک کردن رمزارزهای خود سود بالا دریافت می‌کنید.

«توجه کنید: وبسایت ” ripple . org . ph” یک سایت اسکم و کلاهبرداری است. این ایمیل (pic.twitter.com/ZrORJ0ldPN) نیز کلاهبرداری است.»

مدیر فناوری ریپل

تبلیغات جام جهانی قطر

طبق اسکرین شاتی که مدیر ارشد فناوری ریپل به اشتراک گذاشته است، کلاهبرداران از یک وبسایت شبیه سازی شده مشابه بایننس برای ارسال ایمیل به افراد ناآگاه استفاده می‌کنند. در این ایمیل آمده است:

 “ریپل از یک ویژگی جدید، یعنی پلتفرم استیکینگ XRP با سود سپرده گذاری بالای 16 درصد تا 31 درصد و بودجه‌ای بالغ بر 5 میلیارد واحد XRP رونمایی کرده است.”

شوارتز توجه مخاطبین خود را به لینک وبسایت جعلی در این ایمیل کلاهبرداری جلب کرده و هشدار می‌دهد که هنگام کلیک کردن بر روی پیوندهای داخل ایمیل به همه جوانب دقت کرده و به ایمیل‌های مشکوک توجه نکنید. وی تاکید کرده است که این شرکت هرگز هیچ برنامه‌ای برای استیکینگ و سپرده گذاری رمزارز راه‌اندازی نکرده است؛ این یعنی کلاهبرداران با سوءاستفاده از ناآگاهی و عدم اطلاعات کافی کاربران، آنها را بازی می‌دهند.

ناگفته نماند که صرافی بزرگ بایننس پلتفرم استیکینگ دیفای ریپل را پیش از این راه‌اندازی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با سپرده‌گذاری ریپل‌های خود تا 1.40 درصد سود سالیانه کسب کنند. نکته دیگری که در اینجا جالب توجه است، نرخ بازگشت سرمایه غیرواقعی بالای 16 درصد تا 31 درصد است که برای فریب کاربران ناآگاه طعمه بسیار جذابی می‌باشد.

نگاهی گذرا به پرونده در حال جریان ریپل و ضرب الاجل جدید

از آنجایی که تمام جلسات توجیهی برای صدور حکم اجمالی این پرونده اکنون کامل شده است، تنها موضوعی که هنوز بلاتکلیف است، مسائل مربوط به مهر و موم حکم است:

«هر دو طرف پرونده یعنی ریپل لبز و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، ضرب الاجل جدیدی درخواست کرده‌اند… افراد غیر در این درخواست، به نام‌هایی اطلاق می‌شود که در حکم اجمالی دادگاه نامی از آنها برده نشده و شامل کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به عنوان شاکی و ریپل لبز به عنوان متهم نمی‌شود.»

طبق جدول زمان بندی قبلی دادخواست، تاریخ ثبت درخواست مهر و موم تمام اصلاحیه‌های پیشنهادی برای کلیه مفاد حکم اجمالی، روز 22 ماه دسامبر (1 دی) در نظر گرفته شده بود. اکنون طرفین دادخواست از دادگاه درخواست کرده‌اند این مهلت را تا روز 4 ژانویه 2023 (14 دی) تمدید کند و تا آن زمان، افراد غیر (که نه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا است و نه ریپل لبز) باید درخواست کنند هر بخش از مفاد حکم اجمالی مهر و موم شود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: u.today

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×