» آرشیو اخبار » هشدار مجدد پلیس فتا در مورد سامانه ثنا
هشدار مجدد پلیس فتا در مورد سامانه ثنا

هشدار مجدد پلیس فتا در مورد سامانه ثنا

27 شهریور 1401 7

رییس پلیس فتای استان البرز گفت: تأکید داریم که پیامک سامانه ثنا فاقد هرگونه لینک است و برای دیدن مطالب مربوطه به سامانه نیاز به پرداخت وجه نیست.

به گزارش گذارنیوز، «رسول جلیلیان» امروز گفت‌وگو با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته گروهی از کلاهبرداران با جعل نشانی اینترنتی سامانه ثنا (سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی) پیامک هایی با عنوان ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه و سود سهام و امثال آن با لینک جعلی برای کاربران ارسال کرده اند، گفت: نباید اجازه بدهیم از نا آگاهی مردم سوء استفاده صورت بگیرد؛ اجازه کلاهبرداری نمی‌دهیم.

رییس پلیس فتای استان البرز با اشاره به اینکه کاربران مبالغ ناچیز درخواستی پیامکی را پرداخت کرده و طعمه کلاهبرداران می‌شوند، افزود:پرداخت از طریق لینک تله است که اطلاعات محرمانه کاربران ناآگاه مورد سوء استفاده کلاهبرداران قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه با این تفاسیر برداشت غیرمجاز از حساب افراد صورت گرفته، اضافه کرد: شهروندان در جریان باشند که پیامک اصلی سامانه ثنا، فاقد لینک بوده و برای مشاهده ابلاغ قضایی، به هیچ وجه نیاز به واریز وجه نیست، هرچند که ابلاغ الکترونیک برای افرادی ارسال می‌شود که پیش از آن در سامانه ثنا به آدرس https://sana.adliran.ir ثبت نام کرده‌اند.

تبلیغات جام جهانی قطر

این مقام انتظامی علت دسترسی به اطلاعات و سوءاستفاده از اطلاعات کاربران، اعتماد آن‌ها به افراد ناشناس، پیامک‌های دریافتی و لینک‌های موجود در فضای مجازی دانست و اضافه کرد: انتظار می‌رود کاربران دقت لازم برای هرگونه درخواست وجه حتی با مبالغ اندک تحت عنوان سامانه ثبت‌نام الکترونیک قضایی (ثنا) یا هر عنوان دیگری جعلی را داشته باشند.

وی تاکید کرد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×