» آرشیو اخبار » هشدار متالیکا درباره یک کلاهبرداری قبل از انتشار آلبوم جدید
متالیکا

هشدار متالیکا درباره یک کلاهبرداری قبل از انتشار آلبوم جدید

15 آذر 1401 4

گروه افسانه‌ای موسیقی متال "متالیکا" به هواداران خود درباره کلاهبرداری از طریق اعطای رمزارز درست قبل از انتشار آلبوم جدید خود تحت عنوان "72 فصل" هشدار داد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، آنطور که مشخص است، خرابکاران هیچ وقت دست از کار نمی‌کشند. در تازه‌ترین رویداد، گروه افسانه‌ای موسیقی متال “متالیکا” به هواداران خود درباره کلاهبرداری در زمینه اعطای رمزارز درست قبل از انتشار آلبوم جدید خود تحت عنوان “72 فصل” هشدار داد.

گروه متالیکا

ظاهراً کلاهبرداران با سوء استفاده از هیاهوی انتشار آلبوم جدید متالیکا و تور آتی آن، این بار، طرفداران موسیقی سبک متال را از طریق جعل هویت در رسانه‌های اجتماعی هدف قرار داده‌اند. متالیکا با واکنشی سریع به این اتفاق، ضمن اشاره به “جنبه زشت رسانه‌های اجتماعی” از طرفداران خود خواست که از هدایای “متالیکا کریپتو” (Metallica Crypto) دوری کنند. این گروه اظهار داشته است:

تبلیغات جام جهانی قطر

«اجازه دهید رک و راست بگوییم. کمپین هدایای “متالیکا کریپتو” کلاهبرداری است.”

شاید غم‌انگیز باشد، ولی واقعیت این است که اخیراً با افزایش چشمگیری در نرخ کلاهبرداری‌های بزرگ در یوتیوب روبرو هستیم. به گزارش کوین‌تلگراف و به نقل از شرکت امنیت بلاکچین سرتیک (CertiK)، در یک سال گذشته، کلاهبرداری در فضای یوتیوب 500 درصد افزایش یافته است.

متالیکا، سوژه محبوب کلاهبرداران

در این میان، کلاهبرداری‌های مداوم با نام متالیکا به رشد این آمار کمک زیادی کرده است، زیرا این گروه مکرراً در مورد کانال‌های جعلی یوتیوب که به وبسایت‌های فیشینگ و غیررسمی متصل هستند، هشدار داده است.

در همین راستا، متالیکا بارها از طرفداران خود خواسته است تا تعاملات خود را تنها به حساب‌های تأیید شده متالیکا محدود کنند، به‌ویژه زمانی که با اطلاعات و ادعاهایی سروکار دارند که چندان معقول و منطقی به نظر نمی‌رسند.

در حالی که جامعه رمزارزها نشانه‌های آشکار یک کلاهبرداری را به خوبی می‌شناسند، هدف از این هشدار، آگاهی دادن به طرفداران خارج از فضای رمزارزها و مردم عادی است که ممکن است قربانیان در دسترس‌تری برای این کلاهبرداری جدید باشند.

متالیکا فهرستی از کانال‌های رسمی خود در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته است تا مطمئن شود که هیچ‌یک از طرفداران آن در دام کلاهبرداری‌های گسترده در فضای ارزهای دیجیتال نمی‌افتند.

حتی قربانیان سم بنکمن فرید، مدیر عامل سابق صرافی ورشکسته اِف‌تی‌ایکس (FTX) نیز از شر کلاهبرداران فضای رمزارزها در امان نماندند، زیرا ویدیوهای دیپ‌فیکی منتشر شد که به آنها نوید می‌داد که با یک «هدیه ارز دیجیتال شما دو برابر می‌شود».

جیسون کوبلر در توییت روز 21 نوامبر (30 آبان) خود نوشت:

 «آخر هفته گذشته، یک حساب تایید شده که خود را اس‌بی‌اف (SBF)، بنیانگذار اِف‌تی‌ایکس معرفی می‌کرد، ده‌ها کپی از یک ویدیوی دیپ‌فیک را منتشر کرد که به کاربران این صرافی نوید می‌داد که غرامت زیان‌های متحمل شده را دریافت خواهند کرد. این درحالی بود که این ویدئو در یک کلاهبرداری فیشینگ و با هدف خالی کردن کیف پول‌های رمزارزی آنها طراحی شده بود.»

گفتنی است که در این ویدئوها از کلیپ‌های مصاحبه قدیمی بنکمن استفاده شده و با دستکاری صدای او، اطلاعات نادرستی درباره طرح بازیابی وجوه در صرافی اِف‌تی‌ایکس ( FTX) منتشر شد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×