» آرشیو اخبار » هشدار به ایرانیان پولدار
مهاجرت، پرواز

هشدار به ایرانیان پولدار

17 دی 1401 7

هشدار به ایرانیان متمول، تزئین هتل‌ها با صنایع دستی و نشست فعالان گردشگری با نمایندگان مجلس از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

گذارنیوز؛ در این هفته نامه‌ای منتشر شد، موضوع از این قرار بود که پرهام جانفشان عراقی، مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران، عطف به نامه مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری و پیوست نامه معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب در خصوص افزایش گزارش‌های مربوط به انجام کلاهبرداری‌ها و پرونده‌های قضائی در اطلاعیه‌ای به انجمن‌ها و جوامع گردشگری نوشت: از آنجا که برخی از اتباع کشورهای خارجی به ویژه از کشورهای آفریقایی با شناسایی افراد ایرانی دارای تمکن مالی و اعلام اینکه قصد سرمایه‌گذاری در کشور ایران را دارند نسبت به دریافت ریال از این افراد اقدام کرده و به ازای آن، ارزهای جعلی ارائه می‌کنند.

در ادامه این نامه آمده است مقتضی است به منظور جلوگیری از وقوع احتمالی و صیانت از حقوق شهروندان ایرانی، دستور فرمائید موضوع به نحو شایسته به واحدهای تحت پوشش اطلاع رسانی تا در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع در اسرع وقت به مراجع انتظامی و قضائی ذیربط گزارش شود.

تزئین هتل‌ها با صنایع دستی/پیشنهاد اتاق ایران

تبلیغات جام جهانی قطر

تزئین هتل‌ها با صنایع دستی

در این هفته جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران کشور، گفت: به تازگی جلسه‌ای با معاون صنایع دستی کشور در زمینه استفاده از صنایع دستی در هتل‌ها داشتیم نتیجه جلسه این بود کارگروهی متشکل از نمایندگان جامعه هتلداران و معاونت گردشگری تشکیل شود تا بررسی کنند که این طرح مغایر با استانداردهای هتل نباشد، همچنین ورود صنایع دستی به هتل‌ها معرفی صنایع دستی شده و موجب افزایش درآمد هتل‌ها باشد.

وی افزود: اگر در لابی هتل‌ها که سوت و کور است کارگاه‌های صنایع دستی برپا شود، مثلاً قلمکاران یزد در لابی حضور پیدا کنند و ضمن انجام کار، ورکشاپ هم برپا کرده و مردم ببینند موجب می‌شود هم از کافی شاپ خرید شود هم آن صنایع دستی معرفی شده و هم کار آن هنرمند فروخته شود، بنابراین این طرح می‌تواند چند فایده داشته باشد حتی می‌توان رویدادهای مربوط به صنایع دستی را در آمفی تئاتر هتل‌ها تعریف کرد.

زمان برگزاری آزمون جامع گردشگری اعلام شد

زمان برگزاری آزمون جامع گردشگری اعلام شد

معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زمان برگزاری آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری را اعلام کرد. آزمون جامع هماهنگ و سراسری دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری در روز جمعه شانزدهم دی ۱۴۰۱ در سطح ۳۱ استان و منطقه آزاد کیش و چابهار برگزار می‌شود.

در این آزمون ۵۴۵۳ داوطلب در هفت دوره مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان ایرانگردی جهانگردی، راهنمایان طبیعت‌گردی، راهنمایان زمین گردشگری، مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری، کارشناس ارزیابی طرح تطبیق ضوابط تأسیسات گردشگری و مدیرفنی طرح تطبیق ضوابط تأسیسات گردشگری به صورت مجزا و طی ساعات تعیین شده به سنجش اطلاعات و آموخته‌ها در طول دوره خود خواهند پرداخت.

مطالبات جوامع و انجمن های گردشگری از نمایندگان مجلس

مطالبات جوامع و انجمن‌های گردشگری از نمایندگان مجلس

انجمن‌ها، جوامع و تشکل‌های گردشگری نشستی با نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون گردشگری داشتند تا دغدغه‌های خود را درباره صنعت گردشگری مطرح کنند، موضوعی که بیشتر در این نشست درخواست شد، مشارکت دادن بخش خصوصی در نوشتن قوانین و برنامه هفتم توسعه بود.

در این نشست منتظری نماینده مجلس گفت: شما باید نظام مسائل را دسته بندی کنید برخی قوانین مزاحم، برخی کم اثر برخی هم متضاد هستند اینها را بنا به تخصص خودتان برای ما مشخص کنید. من تلاش می‌کنم تا نشستی با فراکسیون گردشگری و وزیر میراث فرهنگی برگزار شود. می‌توانیم از وزرایی که مسئولیتی دارند نیز دعوت کنیم.

رفیعی نماینده دیگر مردم در مجلس هم گفت: ما زیبایی‌های طبیعی زیادی در ایران داریم که در دنیا مقصد اول گردشگران خارجی است. گردشگر زمانی که در گوگل سرچ می‌کند، داده‌های زیادی درباره این مناطق در ایران به دست می‌آورد؛ اما زمانی که پایش را به کشورمان می‌گذارد و می‌خواهد به آنجا برود نمی‌تواند این مرحله برای او قفل می‌شود. ما چرا در تحریم‌ها این بخش را نمی‌بینیم. البته ما خود تحریمی هم داریم. بخش جذب گردشگر خارجی یکی از آن بخش‌هاست. مبنای برنامه هفتم؛ برنامه تحول دولت است. شما چقدر به آن مراجعه داشتید؟ من قول می‌دهم که جلسه‌ای برای آن برگزار کنم اگر قانونی با حضور ذی نفعان آن نوشته نشود به درد نمی‌خورد.

اقبال شاکری نیز از نماینده‌های مجلس گفت: ما در حوزه سلامت منحصر به فرد هستیم باید موانع را برطرف کنیم. بخش‌هایی از مطالباتی که در بخش آموزش و سلامت مطرح کردید دست دیگران است. فعالان امشب می‌خواهند این بخش‌ها در اختیار متخصصانش قرار گیرد. چون خودشان صلاحیت برنامه ریزی و مدیریت را دارند. برای برنامه هفتم خواسته‌هایی مطرح کردید، من می گویم شما باید برنامه هفتم را به ما بدهید. این مشکل در جاهای دیگر هم هست آنها هم می‌گویند برنامه را بدهید ما بخوانیم ولی من می گویم شما می‌توانید برعکس عمل کنید. خودتان آن را بنویسید و به ما بدهید.

نحوه برگزاری سی‌وششمین نمایشگاه صنایع‌دستی تشریح شد

تشریح نحوه برگزاری سی‌وششمین نمایشگاه صنایع‌دستی

در این هفته معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌دستی گفت: برپایی این نمایشگاه مانند برپایی جشنواره غذا و فست‌فود نیست.

مریم جلالی در نشست با تعدادی از مدیران و کارشناسان حوزه صنایع‌دستی که معاونان صنایع‌دستی استان‌ها نیز به صورت وبیناری حضور داشتند، با بیان این مطلب اظهار کرد: سی و ششمین نمایشگاه صنایع‌دستی و هفتمین جشنواره فجر صنایع‌دستی را در حالی برگزار می‌کنیم که این دو رویداد به بلوغ رسیده است. درباره برگزاری این دو رویداد باید توجه داشته باشیم که چگونگی برگزاری آن‌ها معطوف به چیستی برگزاری است.

معاون صنایع‌دستی کشور ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت‌های حوزه صنایع‌دستی بسیار بالا و ارزشمند است، باید نقش خود را در این دو رویداد به خوبی ایفا کنیم و دستاوردها و برون‌داد یک ساله خود را در سی‌وششمین نمایشگاه باید به شکل بسیار خوب به نمایش بگذاریم.

جلالی یادآور شد: ایده‌های خلاقانه در برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی بسیار اهمیت دارد و باید از ایده‌های خلاقانه در برگزاری سی‌وششمین نمایشگاه نیز استفاده کرد. سه مأموریت مهم این وزارتخانه هر سه مرتبط با حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است و این سه حوزه کاملاً جامع است و با هم هماهنگی و هم پیوستگی دارند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×