» آرشیو اخبار » هزینه خرید وام مسکن چقدر است؟
هزینه خرید وام مسکن چقدر است؟

هزینه خرید وام مسکن چقدر است؟

18 مهر 1401 7

به گزارش گذارنیوز، یکی از مهم‌ترین نیازها برای دریافت وام مسکن، خرید اوراق مسکن یا همان اوراق تسه است. این اوراق مدت‌هاست که بالای ۱۰۰ هزار تومان معامله می‌شود و علت آن نیز استقبال مردم از این ارواق است.

در دو ماه اخیر بورس ریزش سنگینی را تجربه کرد، اما اوراق تسه همچنان روند صعودی داشت و در هفته اخیر با توجه به وضعیت بازار سرمایه قیمت این اوراق با روندی بسیار آرام کاهش یافته است.

در هفته اخیر قیمت اوراق تسه (وام مسکن) در محدوده ۹۷ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۹۹ هزار و ۹۰۰ تومان معامله می‌شود. بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین ماه سال گذشته ۹۷ هزار و ۶۰۰ تومان، در اردیبهشت ماه ۹۸ هزار و ۶۰۰ تومان و در خردادماه ۹۸ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارند.

تبلیغات جام جهانی قطر

هزینه خرید وام مسکن چقدر است؟

مجردهای تهرانی می‌توانند ۲۸۰ میلیون تومان وام مسکن دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان نیز وام جعاله است. برای دریافت این وام ۲۰۰ میلیونی تومانی باید ۴۰۰ برگه تسهیلات یا ارواق مسکن خرید که با میانگین ۹۹ هزار و ۵۰۰ تومانی به ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ عدد با ملبغ ۱۵ میلیون و ۸۵۶ تومان خرید کنند که در مجموع هزینه خرید اوراق مسکن به ۵۵ میلیون و ۷۵۶ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان که شامل ۲۰۰ میلیون تسهیلات خرید مسکن برای هر فرد (مجموعاً ۴۰۰ میلیون تومان) و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله بگیرند. در نتیجه زوجین تهرانی باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن با هزنیه آن حدودا ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌شود و به همراه هزینه ۱۵ میلیونی و ۸۶۵ هزار تومانی وام جعاله که آن هم ۱۶۰ ورقه است در نهایت این زوجین باید ۹۵ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان برای دریافت تسهیلات مسکن پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر، برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین ۳۲۰ میلیون تومان است. با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۳۱ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۶۳ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان پرداخت کنند.

منبع: تجار‌ت‌نیوز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×