» آرشیو اخبار » هزاران نانوایی آلمانی در معرض تعطیلی هستند
هزاران نانوایی آلمانی در معرض تعطیلی هستند

هزاران نانوایی آلمانی در معرض تعطیلی هستند

19 شهریور 1401 3

افزایش 4 برابری قیمت انرژی در آلمان، هزاران نانوایی آلمان را در معرض تعطیلی قرار داده و سفارشات آنها را به حداقل رسانده است.

به گزارش گذارنیوز به نقل از رویترز، نانوایی‌های آلمان با افزایش شدید قیمت انرژی مواجه هستند و هزاران نانوایی در معرض تعطیلی قرار گرفته است.

نانوایی ها چرا در معرض تعطیلی قرارگرفته اند؟

4 برابرشدن صورت حساب سالانه برق

پتر همرل، مدیر یک نانوایی در آلمان، می‌گوید: صورت حساب سالانه برق 4 برابر شده و به رقم 1.2 میلیون یورو برسد و اینها هزینه زیادی را تحمیل کرده است.

وی می‌گوید: قیمت انرژی از زمان شروع جنگ نظامی بین روسیه و اوکراین افزایش یافته است. نانوایی وی با برق کار می‌کند و بخش اتاق‌های خنک‌کننده هم برق مصرف می‌کند، اما بخش محفظه پخت با گاز کار می‌کند که قیمت هر دوی این سوخت با کاهش صادرات از روسیه چند برابر شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

بر اساس این گزارش صورت حساب جدید برق که از ابتدای سال جاری رشد زیادی یافته، از 300 هزار یورو برای این شرکت فراتر رفته است.

افزایش قیمت مواد خام

هزاران نانوایی آلمانی در معرض تعطیلی هستند

 

افزایش قیمت مواد خام نظیر شکر، آرد، شیر و کره هم بر افزایش هزینه‌های شرکت افزوده، این در حالی است که 170 کارگر، 13 نانوایی این شرکت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سطح شهر مدیریت می‌کند.

همرل می‌گوید: علاوه بر اینها هزینه‌های شخصی هم وجود دارد که بر قیمت تمام‌شده تأثیر می‌گذارد.

این شرکت یکی از 10 هزار نانوایی در آلمان است که به نظر می‌رسد زنگ خطر برای آنها به صدا درآمده و افزایش هزینه‌ها طوری است که دیگر نمی‌توانند به راحتی نان دست مردم بدهند. در عین حال مردم هم با وجود تورم 8 درصد از خرید بسیاری از کالاهای اساسی چشم‌پوشی کرده‌اند.

هزاران نانوایی آلمانی در معرض تعطیلی هستند

 

بر اساس این گزارش سرانه مصرف نان در خانوارهای آلمانی 56 کیلوگرم بوده و خرید کالای اساسی در این کشور که بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، بسیار سخت شده است.

پیش از این آلمان به وجود نان‌های متنوع که تقریبا 3 هزار مدل نان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شامل می‌شد، مشهور بود. میزان حجم مبادلات نان در این کشور سالانه 15 میلیارد یورو است.

دنی‌یل شنیدر، رئیس اتحادیه نانوایان آلمان، گفته است در تجارت نان در اکثر شرکت‌ها در حال نابودی است و در حقیقت گردن آنها در آب است و واقعا نمی‌دانند که در مقابل هزینه‌ها چگونه تحمل کنند.

این گزارش می‌نویسد که مشکلات فقط در آلمان نیست، در هلند نیز افزایش قیمت انرژی تهدیدی بر نانوایان این کشور است و اکثر مشاغلی که وابستگی آنها به سوخت و انرژی زیاد است، با مشکل جدی مواجه هستند.

رئیس اتحادیه نانوایان آلمان تاکید می‌کند که نانوایی‌ها به دنبال بهینه‌سازی استفاده از سوخت و پخت نان هستند و آنها سعی می‌کنند سفارشات نان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تنظیم کنند که مرتبط با میزان مصرف سوخت و انرژی آنها باشد.

وی تاکید می‌کند که بدون حمایت سیاست‌مداران شرکت‌های بی‌شماری مجبور خواهند بود به فعالیت خود پایان دهند؛ چراکه دیگر قادر نیستند هزینه‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تامین کنند، ضمن اینکه عرضه این محصول اساسی هم با خطر جدی مواجه می‌شود.

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×