» آرشیو اخبار » نگاهی به آینده بازار نفت خام/ 16 آبان‌1401
نفت خام

نگاهی به آینده بازار نفت خام/ 16 آبان‌1401

16 آبان 1401 7

با نگاهی به آینده مجموعه عواملی می بینیم که دست به دست هم خواهند داد تا روند کلی نفت خام صعودی باقی بماند. از این دست می توان به مشکلات سمت عرضه اشاره کرد که کاهش تولید اوپک پلاس و تحریم نفت روسیه مهمترین نیرو محرکه های آن است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، با نگاهی به آینده مجموعه‌ای از عوامل، می بینیم که دست به دست هم خواهند داد تا روند کلی نفت خام صعودی باقی بماند. به عنوان مثال می توان به مشکلات سمت عرضه اشاره کرد که کاهش تولید اوپک پلاس و تحریم نفت روسیه مهمترین نیرو محرکه های آن است. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در روز جمعه، بیش از 5 درصد افزایش یافت. مهم ترین دلیل این تغییر روند، گمانه زنی ها مبنی بر کاهش محدودیت های ناشی از کووید در چین (اقتصاد دوم جهان و بزرگ ترین وارد کننده نفت خام) بوده است.

 قیمت نفت خام

با نگاهی به آینده، عوامل صعودی مانند کاهش تولید اوپک پلاس و تحریم نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا، شرایط را در سمت عرضه تنگ نگه خواهند داشت.
معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا روز جمعه به دلیل تحریم قریب الوقوع اتحادیه اروپا بر محصولات انرژی روسیه و گمانه زنی ها مبنی بر اینکه چین ممکن است برخی محدودیت های ناشی از کووید را کاهش دهد، بیش از 5 درصد افزایش یافت.

از سوی دیگر قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) پس از گشایش بازار در روز دوشنبه، مجدداً صعودی شده و به بالاترین سطح سه هفته اخیر بازگشت که روز جمعه ثبت شده و حاکی از افزایش قیمت 5.3 درصدی است. سیگنال‌هایی هم وجود دارد مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است در نشست‌های آتی مواضع تندرو سیاست پولی  خود را تعدیل کند. این گمانه زنی دلار را کاهش و قیمت‌های نفت را افزایش داد.

تبلیغات جام جهانی قطر

شتاب صعودی قوی روز جمعه سیگنال صعودی قوی در نزدیکی پیوت های بالای 90.69 دلار (فیبو 76.4 درصد) و 91.62 دلار ایجاد کرد. روز جمعه، معاملات آتی نفت خام WTI دسامبر، به 92.61 دلار رسید که 4.44 دلار یا 5.04 درصد افزایش داشت. صندوق نفت ایالات متحده (USO) با 3.54 دلار یا 4.83 درصد افزایش به 76.83 دلار رسید.

نکته این است که در حالی که تصمیم چین در مورد کاهش محدودیت‌های COVID حمایتی خواهد بود، اما بازار واقعاً در حال حاضر برای تثبیت قیمت‌ها به آن نیاز ندارد.

نفت خام

تحلیل تکنیکال نمودار روزانه قیمت نفت خام

روند اصلی طبق نمودار نوسان روزانه صعودی است. روند صعودی در روز جمعه زمانی که خریداران در رنج قیمتی 92.34 دلار که اوج 10 اکتبر بود، معاملاتی انجام دادند، دوباره تایید شد. معامله در کانال 85.30 دلار، روند اصلی را به نزولی تغییر خواهد داد.

روند کوتاه مدت نیز صعودی است. معامله در کانال 87.60 دلار، روند کوتاه مدت را به نزولی تغییر می دهد.

در روند صعودی، هدف اصلی بلندمدت منطقه 50% – 61.85 در 93.24 تا 97.38 دلار است.

از جنبه نزولی، نزدیکترین حمایت سطح 50% در 89.09 دلار است.

نفت خام امریکا

پیش بینی تکنیکال نمودار روزانه نفت خام

واکنش معامله‌گران به سطح بلندمدت 50 درصدی 93.24 دلار احتمالاً در اوایل روز دوشنبه باعث ایجاد تغییراتی در روند بازار خواهد شد.

سناریوی نزولی

عدم توانایی در حفظ رالی بالای کانال 93.24 دلار نشان دهنده حضور فروشندگان خواهد بود. اگر این حرکت کوتاه مدت کافی ایجاد کرد، به دنبال حداقل عقب نشینی به کانال 89.09 دلار باشید.

سناریوی صعودی

حرکت مداوم بالای 93.24 دلار نشان دهنده حضور خریداران خواهد بود. اگر این به ایجاد حرکت صعودی کافی ادامه داد، به دنبال یک حرکت نهایی به سطح بلندمدت فیبوناچی در 97.38 دلار باشید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×