» بازارها » بازارهای مالی » رکورد دو نماد شلرد و شیران در صنعت محصولات شیمیایی
نفت خام

رکورد دو نماد شلرد و شیران در صنعت محصولات شیمیایی

15 مهر 1401 2

به گزارش گذار نیوز، با انتشار اطلاعیه های عملکرد ماهانه شرکت های بورس تهران در شهریور ماه، دو نماد شلرد و شیران از صنعت محصولات شیمیایی فروش بالایی را به ثبت رسانده اند. صنعت محصولات شیمیایی بزرگترین صنعت بورس تهران به شمار می رود و نماد های شلرد و شیران به ترتیب با ارزش بازاری 8 و 16 هزار میلیارد تومان از نماد های مهم در این صنعت به شمار می روند. تراز شاخص صنعت محصولات شیمیایی در بهار امسال 3 ماه مثبت را پشت سر گذاشت و مشابه روند شاخص کل بیشترین بازدهی را در فروردین داشت. 3 ماه تابستان برای صنعت محصولات شیمیایی خوش یمن نبود و این صنعت در شهریور و مرداد، ماهانه بیش از 4 درصد افت تراز داشتند. قیمت سهام شلرد روند مشابهی با عملکرد شاخص صنعت محصولات شیمیایی داشته، اما سهام شیران که در هفته قبل در لیست جدید تحریم های آمریکا قرار گرفت، روند قیمتی خنثی داشته و از ابتدای سال با شیب مثبت یا منفی زیادی مواجه نشده است.

فروش ماهانه شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران از ابتدای سال 1400

شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران روند فروش متعادل تری نسبت به شلرد داشته است. این شرکت در سال گذشته 5هزار و 147 میلیارد تومان فروش به ثبت رسانده و متوسط فروش ماهانه آن 429 میلیارد تومان در ماه بوده است. در شش ماهه سال جاری متوسط فروش ماهانه شلرد با رشد 52 درصدی به 650 میلیارد تومان رسیده است. شیران در شش ماهه ابتدایی امسال 3 هزار و 900 میلیارد تومان فروش داشته که به نسبت 2 هزار و 567 میلیارد تومان فروش شش ماهه سال گذشته رشد 52 درصدی داشته است. در مقایسه ماه به ماه فروش شیران شاهد هستیم که این شرکت تنها در خرداد ماه فروشی کمتر از خرداد سال قبل داشته و در تمام پنج ماه دیگر با رشد فروش همراه بوده است. بیشترین میزان رشد فروش شیران نیز با 146 درصد افزایش و فروش 888 میلیارد تومانی مربوط به شهریور ماه است که یک رکورد شکنی در دستیابی به فروش ماهانه این مجموعه به حساب می آید.

فروش ماهانه شیران07.10

تبلیغات جام جهانی قطر

فروش ماهانه شرکت کود شیمیایی اوره لردگان از ابتدای سال 1400

شرکت کود شیمیایی اوره لردگان در سال گذشته با توقف بخشی از خط تولید برای ارتقاء سطح و تعمیرات مواجه بوده است. این مشکل از آذر 1400 رفع شد و شرکت به روند فروش قبلی خود بازگشت. شلرد در سال جاری نیز تیر و مرداد ماه را با فروش کمی به پایان رساند که دلیل آن مشکلات این مجموعه در بحث بازاریابی و قراردادهای فروش خود بود که فروش این دوماهه را به شهریور ماه و ماه های آتی موکول کرد و باعث افزایش چشمگیر فروش شلرد در این ماه شد. فروش شش ماهه ابتدایی سال قبل برای نماد شلرد 336 میلیارد تومان بوده و این مجموعه با رشد 1207 درصدی در شش ماهه امسال 4 هزار و 389 میلیارد تومان فروخته است. بیشترین رشد فروش ماهانه این شرکت در این 18 ماه متعلق به اردیبهشت ماه است که فروش هزار و 760 میلیارد تومانی داشته است.

فروش ماهانه شلرد07.10

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×