» آرشیو اخبار » نقطه عطف جدید کاردانو؛ افزایش 300 درصدی قراردادهای هوشمند
کاردانو

نقطه عطف جدید کاردانو؛ افزایش 300 درصدی قراردادهای هوشمند

8 آذر 1401 4

در ابتدای سال جاری، 947 قرارداد هوشمند پلوتوس (Plutus) در شبکه کاردانو وجود داشته است. این رقم اکنون از مرز 3790 گذشته است و رشدی 300 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، تازه‌ترین داده‌های آن‌چین از شبکه بلاکچین کاردانو (ADA)، حاکی از آن است که تعداد قراردادهای هوشمند مستقر در این شبکه بیش از 300 درصد افزایش داشته است، چرا که علی‌رغم بازار نزولی شدیدی که اخیراً بازار را فراگرفته، این شبکه به توسعه و رشد خود ادامه داده است.

فین‌بولد (Finbold) با استناد به داده‌های کاردانو بلاکچین اینسایتس (Cardano Blockchain Insights) گزارش می دهد که در ابتدای سال جاری، 947 قرارداد هوشمند پلوتوس (Plutus) در این شبکه وجود داشته است. این رقم اکنون از مرز 3790 گذشته است.

ظرفیت پلوتوس در شبکه کاردانو

تبلیغات جام جهانی قطر

شایان ذکر است که پلوتوس «پلتفرم قرارداد هوشمند بلاکچین کاردانو» است که به کاربران اجازه می‌دهد تا «برنامه‌هایی تعامل‌پذیر با این بلاکچین بنویسند».

گفتنی است که ژانویه سال جاری (دی 1400)، همزمان با راه‌اندازی هاردفورک آلونزو (Alonzo) و ورود قراردادهای هوشمند به این شبکه، رقابت تنگاتنگ کاردانو با شبکه‌های مشابهی چون اتریوم (ETH)، بایننس اسمارت چین (BNB) و سولانا (SOL) شدت گرفت و  علاوه بر افزایش قیمت آدا (ADA)، تعداد قراردادهای هوشمند در این بلاکچین نیز از مرز هزار قرارداد گذشت.

تداوم روند توسعه شبکه کاردانو

پس از آن، حوالی ماه آگوست (مرداد و شهریور)، بعد از ثبت رکورد افزایش 100 قرارداد هوشمند ظرف تنها یک ماه، شمار این قراردادها در بستر بلاکچین کاردانو از 3 هزار مورد عبور کرد. توسعه‌دهندگان اخیراً ظرفیت اسکریپت Plutus Debugger MVP را افزایش داده‌ و پشتیبانی کامل بابیج (Babbage) در ابزار پلوتوس (Plutus) را نهایی کرده‌اند.

افزون بر این، توسعه دهندگان اخیراً یک صفحه منبع پلوتوس (Plutus) را برای دیگران راه‌اندازی کرده‌اند تا از این طریق، به مبتدیان کمک کنند که اطلاعات بیشتری درباره برنامه‌های غیرمتمرکز در این شبکه کسب نمایند. ناگفته نماند که پس از فروپاشی صرافی متمرکز اف‌تی‌ایکس (FTX)، تعداد کیف پول‌های موجود در این شبکه بلاکچین نیز طی کمتر از یک ماه، تا بیش از 100 هزار مورد افزایش یافته است.

همانطور که قبلاً گزارش شد، کاردانو با راه‌اندازی اولین استیبل کوین بومی خود، به نقطه عطف جدیدی رسیده است. ظاهراً استیبل کوین‌های دیگری نیز در شبکه کاردانو در حال توسعه هستند. اِمورگو (EMURGO)، بازوی تجاری کاردانو، در اوایل این ماه از راه‌اندازی برنامه‌ریزی شده استیبل کوین جدیدی با نام یواس‌دی‌اِی (USDA) با پشتوانه دلار خبر داد که «اولین استیبل کوین با پشتوانه یک ارز فیات و سازگار با مقررات در اکوسیستم کاردانو» به شمار می‌آید.

طبق آخرین گزارش هفتگی این‌پوت اوت‌پوت گلوبال (Input Output Global)، تا روز 25 نوامبر (4 آذر)، معادل 1146 پروژه توسط بلاکچین کاردانو طراحی شده است. طبق اطلاعات مندرج در این گزارش، تاکون 6.9 میلیون توکن در این شبکه وجود داشته و بیش از 55.3 میلیون تراکنش پردازش شده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptoglobe

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×