» آرشیو اخبار » تحلیل تکنیکال نقره؛ نزدیک شدن به مقاومت 21 دلار
نقره

تحلیل تکنیکال نقره؛ نزدیک شدن به مقاومت 21 دلار

14 آبان 1401 3

نقره در حال حاضر از سطح مقاومتی 20 دلار عبور کرده و مقاومت 21 دلار را هدف قرار داده است. در حال حاضر قیمت نقره 7 درصد افزایش یافته و به بالاترین حد سه هفته اخیر خود رسیده است. به طوری که (نقره/دلار) XAGUSD به سطح مقاومت مهم 20.90 دلار رسیده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، نقره در حال حاضر از سطح مقاومتی 20 دلار عبور کرده و مقاومت 21 دلار را هدف قرار داده است. با این افزایش قیمت، می توان گفت که نقره شاهد افزایش 7 درصدی بوده و به بالاترین حد سه هفته اخیر خود رسیده است. اولین مقاومت مهم پیش روی نقره در مقابل دلار (XAGUSD) سطح 20.90 دلار است.

به دنبال گزارش آمار بخش اشتغال ایالات متحده، قیمت نقره در روز جمعه، به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا، به شدت افزایش یافت. این فلز گرانبها با افزایش 7 درصدی در 24 ساعت گذشته، از محدوده معاملاتی دو هفته گذشته، یعنی حدود 20 دلار، فراتر رفت و به بالاترین حد سه هفته اخیر در 20.80 دلار رسید.

انتشار گزارش حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی ایالات متحده باعث کاهش ارزش دلار آمریکا در اوایل امروز شد. آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی ماه اکتبر به 261 هزار افزایش یافت که بیشتر از انتظارات 200 هزار نفری بود. همچنین آمار ماه سپتامبر از 264 هزار نفر که در ابتدا تخمین زده شده بود به 315 هزار تغییر یافته است.
از سوی دیگر، نرخ بیکاری از 3.5 درصد در سپتامبر به 3.7 درصد در ماه نوامبر افزایش یافته و تورم دستمزدها از 5 درصد ماه قبل به 4.7 درصد کاهش یافته است. آمارهای منتشر شده احتمال یک چرخش کامل در آمارهای ماه دسامبر را در پی خواهد داشت.

تبلیغات جام جهانی قطر

نقره در مقابل دلار (XAGUSD) به مقاومت 20.95 دلار نزدیک می شود

از نقطه نظر تکنیکال، نقره اکنون درست زیر یک منطقه مقاومت مهم در 20.90 دلار قرار دارد، جایی که اوج های 6 و 7 اکتبر با فیبوناچی 38.2 درصد آوریل تا سپتامبر مواجه می شود.

با توجه به اینکه این جفت (XAGUSD ) در حال حاضر به سطوح بیش از حد خرید در نمودارهای ساعتی و روزانه رسیده است، احتمال یک عقب نشینی ​​قبل از رالی صعودی را هم باید در نظر گرفت.

در روند صعودی بالای 20.90 دلار، هدف بعدی بالاترین قیمت 4 اکتبر در 21.25 دلار و «میانگین متحرک ساده 200 روزه» (SMA 200) در 21.55 دلار قرار دارد.

در روند نزولی، سطح اولیه 20.55 دلار قرار دارد که فعلاً در حال کاهش از آن هستیم، هدف بعدی، مقاومت قبلی 20.00 دلار است که در حال حاضر نقش حمایت را ایفا می‌کند و در نهایت «میانگین متحرک ساده 50 روزه» (SMA 50) در 19.20 دلار به کمک گاوهای این بازار خواهد آمد.

نمودار تکنیکال نقره

تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxstreet

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×