» آرشیو اخبار » نقره در بازارهای جهانی؛ تحلیل تکنیکال
نقره در بازار جهانی

نقره در بازارهای جهانی؛ تحلیل تکنیکال

25 آبان 1401 6

از نقطه نظر تکنیکال، خرید پایین نقره در نزدیکی «میانگین متحرک ساده 200 روزه» (SMA 200) به نفع معامله گران صعودی است. چشم انداز مثبت با این واقعیت تقویت می شود که نوسانگرهای نمودار روزانه به راحتی در قلمرو صعودی قرار دارند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، نقره روز سه شنبه سعی کرد صعود نماید. اما در مقادیر بالاتر از سطح روانی 22 دلار، در برابر فشارهای صعودی بیشتر مقاومت می کند. در این شرایط به نظر می رسد که نقره نشانه‌های خستگی (Exhaustion) را در سطح اساسی نشان می‌دهد.

تحلیل تکنیکال بازار نقره

نقره در ابتدا سعی کرد در جلسه معاملاتی روز سه شنبه افزایش یابد، زیرا از سطح 22 دلار عبور کرد. با این حال، ما همچنان این منطقه را به عنوان یک مقاومت عظیم می بینیم، و بنابراین در صورتی که در بازار نقره معامله می کنید، باید جانب احتیاط را رعایت کنید. این منطقه تا سطح 22.50 دلار افزایش می یابد، بنابراین بازار را زیر نظر داشته باشید. اگر بخواهیم به بالای این سطح حرکت کنیم، واضح است که این یک نشانه صعودی خواهد بود، اما در این مرحله هنوز باید نگران تقاضای صنعتی باشید.

در حال حاضر، می بینیم که بازدهی اندکی ثبات یافته و این به نقره کمک زیادی کرده است. بازار نقره نسبت به دلار آمریکا و نرخ بهره بسیار حساس است، بنابراین این دو موردی است که باید به آنها توجه زیادی داشته باشید. اگر از این سطح عقب نشینی کنیم، «میانگین متحرک نمایی 200 روزه» (EMA200) نزدیک به سطح 21 دلار قرار داشته و بنابراین فکر می کنم این سطح حمایت بعدی شما باشد.

تبلیغات جام جهانی قطر

اگر بخواهیم به پایین تر از آن سقوط کنیم، مطمئناً بازار به سطح 20 دلاری حرکت می کند که «میانگین متحرک نمایی 50 روزه» (EMA 50) در آن قرار دارد، و قیمت تا این سطح کاهش می یابد.
صرف نظر از این، شما باید در مورد نقره بسیار محتاط باشید زیرا در بهترین شرایط بازار تا حدودی نوسان دارد، بنابراین به آن توجه زیادی داشته باشید. در نهایت، من فکر می‌کنم که ما بیشتر با یک بازار در شرایط خستگی (Exhaustion) روبرو هستیم. به خاطر داشته باشید که نوسانات احتمالا بیشتر می شود، زیرا همچنان شاهد سؤالات زیادی در مورد کل اقتصاد هستیم. و البته تورم که در حال کاهش بوده، اما همچنان فوق العاده بالاست.

نقره

به نظر می رسد که جفت نقره در برابر دلار آمریکا (XAGUSD) حمایت شده و برخی از خریداران را نزدیک به «میانگین متحرک ساده 200 روزه» (SMA 200) جذب می کند. نقره روز چهارشنبه در رنج 21.40 دلار خریداران را جذب کرده و در حال حاضر، به نظر می رسد کاهش شدید اصلاحی روز قبل از بالاترین سطح پنج ماهه متوقف شده است. فلز سفید در اوایل نشست اروپایی به بالای سطح متوسط ​​21 دلار بازگشت.

از نقطه نظر تکنیکال، خرید پایین نقره در نزدیکی «میانگین متحرک ساده 200 روزه» (SMA 200) به نفع معامله گران صعودی است. چشم انداز مثبت با این واقعیت تقویت می شود که نوسانگرهای نمودار روزانه به راحتی در قلمرو صعودی قرار دارند. با این اوصاف، ناتوانی نقره در صعود از متوسط ​​روزانه، احتیاط را ایجاب می کند.
در این میان، هر حرکت به سمت بالای مرز 21.70 دلار، می تواند با مقاومت نزدیک به سطح 22.00 دلار روبرو شود. پس از این، اوج چند ماهه، در حدود 22.25 دلار دنبال می شود، که در صورت عبور از این سطح، زمینه برای سودهای بیشتر فراهم می شود.

نقره جهانی

پس از آن ممکن است جفت نقره در برابر دلار آمریکا (XAGUSD) حرکت به سمت منطقه عرضه 22.50 تا 22.60 دلار را تسریع بخشد و در نهایت سطح 23.00 دلاری را هدف قرار دهد.

از طرف دیگر، منطقه 21.40 تا 21.30 دلار ممکن است به حمایت از نقطه مقاومت قوی ادامه دهد. در حال حاضر، حمایت نزدیک به مرز 21.00 دلار می باشد. یک شکست نزولی، «نقره به دلار آمریکا» (XAGUSD) را برای آزمایش حمایت بعدی در نزدیکی منطقه 20.40 تا 20.35 دلار آسیب پذیر می کند. حرکت اصلاحی می تواند طولانی شده و قیمت های نقطه ای را به سمت سطح روانی 20.00 دلار بکشاند.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×