» ارز دیجیتال » نشانه هایی از تقاضا در بازار رمزارزها
رمزارزها

نشانه هایی از تقاضا در بازار رمزارزها

8 آذر 1401 4

بازار رمزارزها نشانه ‌هایی از خرید در دوره رکود را نشان می ‌دهد و طبق اطلاعات بازار، این صنعت طی 24 ساعت گذشته عملکرد بهتری نسبت به بازار سهام داشته است؛ موضوعی که امید خریداران را افزایش داده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازار رمزارزها نشانه ‌هایی از خرید در دوره رکود را نشان می ‌دهد و طبق اطلاعات بازار، این صنعت طی 24 ساعت گذشته عملکرد بهتری نسبت به بازار سهام داشته است؛ موضوعی که امید خریداران را افزایش داده است.

نگاهی اجمالی به وضعیت بازار

«بیت کوین» (BTC) روز دوشنبه همراه با شاخص های سهام کاهش یافت و به دنبال کاهش تقاضا برای دارایی های پرریسک به دلیل نا آرامی ها در چین، به پایین ترین حد 6 روزه خود و نزدیک به 16 هزار دلار رسید. در نزدیکی این سطح اما اولین رمزارز از نظر ارزش بازار با تقاضا مواجه شد. بنابراین، در معاملات اولیه روز سه شنبه، رمزارزها به طور فعال تری ظاهر شدند و نسبت به بازارهای سنتی بیشتر افزایش یافتند. به این ترتیب قیمت بیت کوین به  حدود 16500 دلار رسید.

بیت کوین

تبلیغات جام جهانی قطر

بر اساس گزارش کوین مارکت گپ، کل سرمایه بازار در یک شب 2.2 درصد افزایش یافت و به 835 میلیارد دلار رسید.  کوین های برتر بین 2 درصد که متعلق به کاردانو (ADA) است تا 9 درصد که بیشترین میزان رشد بود و متعلق به دوج کوین (DOGE) است، افزایش یافتند. در حال حاضر اتریوم (ETH) نیز در حدود 1200 دلار در نوسان است.

بازار ارزهای دیجیتال نشانه‌ هایی از خرید و افزایش تقاضا در دوره رکود را نشان می ‌دهد و در 24 ساعت گذشته عملکرد بهتری نسبت به سهام داشته است و امید خریداران را تقویت کرده است.

بازیگران اصلی این صنعت همچنان در وضعیت نامناسبی قرار دارند و در همین راستا پلتفرم «بلاک فای» (BlockFi) نیز به لیست شرکت هایی که پس از سقوط صرافی FTX اعلام ورشکستگی کرده اند، اضافه شد. همچنین صرافی کریپتو AAX مستقر در هنگ کنگ هم با مشکلات مشابهی روبه رو است. به نظر می رسد که با خروج پروژه ها و پلتفرم های ضعیف تر، بازار این خبر را به عنوان بخشی از روند بهبود صنعت رمزارز تلقی می کند.

پیشینه خبر

در پلتفرم تحلیل آنچین «سنتیمنت» آمده است که کیف پول هایی با موجودی بالا یعنی بین 100 تا 10 هزار بیت کوین پس از سه هفته فروش خالص 1.36 درصد از کل حجم، در پنج روز گذشته 0.24 درصد بیت کوین خریداری کرده اند. به نظر می رسد که نهنگ ها احتمالاً تصمیم دارند فروش دارایی های خود را متوقف کنند.

در همین حال، «گلسنود»، وبسایت تحلیل داده های آنچین، ادعا می کند که بازیکنان کوچک تر به شدت در دوره ای که بیت کوین در حال کاهش ارزش است، این رمزارز را خریداری می کنند. سرمایه گذارانی که موجودی کمتر از 1 بیت کوین دارند، از زمان فروپاشی صرافی FTX، میزان 96200 بیت کوین به کل دارایی های خود اضافه کرده اند.

طبق گزارش تارنمای «کوین شیرز» (CoinShares)، سرمایه‌ گذاری در صندوق‌ های مربوط به دارایی های رمزارز در هفته گذشته 23 میلیون دلار کاهش یافت و خروج سرمایه‌ در این بخش بالاترین میزان در 11 هفته گذشته را نشان می داد. به این ترتیب، سرمایه گذاری در بیت کوین 10 میلیون دلار و اتریوم 6 میلیون دلار کاهش یافت. سرمایه‌ گذاری در صندوق‌ هایی که امکان خرید کوتاه‌ مدت روی بیت‌کوین را فراهم می‌کنند، ۹ میلیون دلار افزایش یافت. افزون بر آن، سایت کوین شیرز اعلام کرد که پس از فروپاشی صرافی FTX، بدگمانی نسبت به این صنعت رو به فزونی گذاشته و رشد احساسات منفی بازار پس از سقوط این صرافی همچنان ادامه دارد.

بیل اکمن، میلیاردر و مدیر صندوق‌ های سرمایه ‌گذاری آمریکایی (Pershing Square) می گوید که ممکن است سال ها طول بکشد تا رگولاتورها بتوانند صنعت ارزهای دیجیتال را با موفقیت کنترل کنند، بنابراین صنعت باید یاد بگیرد که چگونه این کار را به طور مستقل و بدون کمک دیگران انجام دهد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×