» آرشیو اخبار » نرخ فروپاشی شرکت‌ها و کسب‌وکار‌ها در بریتانیا در بالاترین سطح
نرخ

نرخ فروپاشی شرکت‌ها و کسب‌وکار‌ها در بریتانیا در بالاترین سطح

17 مهر 1401 4

به گزارش گذارنیوز؛ این به دلیل افزایش قیمت انرژی، کاهش تقاضا برای کالا‌ها و خدمات و افزایش هزینه وام در نتیجه افزایش پی در پی نرخ بهره است.

داده‌های منتشر شده توسط دفتر آمار ملی بریتانیا در روز جمعه هفتم اکتبر (اکتبر)، نشان داد که تعداد شرکت‌ها و مشاغلی که در سه ماهه دوم سال جاری در انگلیس و ولز ورشکسته شده اند به ۵۶۲۹ شرکت رسیده است. این بالاترین نرخ ورشکستگی در سه ماهه سال پس از بهار ۲۰۰۹ است.

این شرکت‌ها گزارش دادند که عامل اصلی سقوط کسب‌وکارشان افزایش سرسام‌آور صورت‌حساب‌های مصرف انرژی است. علاوه بر دشواری پرداخت بدهی‌های شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و به طور کلی گرانی مواد اولیه و نهاده‌های تولید در نتیجه اختلال در زنجیره تامین.

تبلیغات جام جهانی قطر

ارقام نشان می‌دهد که این عوامل بر شرکت‌ها در بیشتر بخش‌ها تأثیر گذاشته است، اما بخش‌های خاصی از جمله ساختمان و ساخت‌وساز، خرده‌فروشی، هتل‌داری و غذا بیشترین میزان ورشکستگی را تجربه کرده‌اند.

در نیمه اول سال جاری، ورشکستگی در بخش ساختمان ۲۰ درصد از کل ورشکستگی‌ها را تشکیل می‌دهد. تعداد شرکت‌های ورشکسته در این بخش به ۲۰۸۳ شرکت رسید. بخش عمده فروشی و خرده فروشی با ۱۴ درصد از کل ورشکستگی‌ها در جایگاه دوم قرار گرفت.

منبع: ایبنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×