» آرشیو اخبار » تردید ساتوشی برای استفاده از نام نت کوین به جای بیت کوین
نت کوین

تردید ساتوشی برای استفاده از نام نت کوین به جای بیت کوین

2 مهر 1401 5

به گزارش تیم ترجمه گذارنیوز، با توجه به داده‌های مربوط به دامنه‌های خریداری شده توسط ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)، خالق بیت کوین در وهله اول قصد داشت از نام نت کوین (Netcoin) برای نامگذاری این ارز دیجیتال استفاده کند. در تاریخ ۱۷ آگوست سال ۲۰۰۸، درست یک روز قبل از خریداری دامنه بیت کوین دات اُآرجی (Bitcoin.org) از وب‌سایت انانیموس اسپیچ (AnanymousSpeach)، خالق بیت کوین دامنه نت کوین دات اُآرجی (Netcoin.org) را خریداری کرده بوده است.

انتخاب یک نام خوب، اغلب یکی از چالش‌برانگیزترین تصمیماتی است که در حین راه‌اندازی یک سرویس یا کسب‌وکار جدید باید اتخاذ شود. سوابق مربوط به خرید دامنه نشان می‌دهد که ساتوشی ناکاموتو، یک گزینه دیگر هم برای نامگذاری بیت کوین در ذهن داشته که پس از کمی تعمق آن را از دور خارج کرده است.

دامنه وب‌سایت بیت کوین دات اُآرجی، به بیت کوین اصلی مربوط بوده و در ۱۸ آگوست ۲۰۰۸ تحت سرویس انانیموس اسپیچ ایجاد شده است. شرکت انانیموس اسپیچ یک نهاد ژاپنی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به صورت ناشناس، نام دامنه خریداری کنند. سوابق نشان می‌دهد که خرید دامنه نت کوین دات اُآرجی درست یک روز قبل از دامنه بیت کوین انجام شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

آیا می‌دانستید یک روز قبل از ثبت دامنه bitcoin.org، دامنه netcoin.org از همان شرکت خریداری شده بوده است؟ به نظر می‌رسد ساتوشی برای نامگذاری بیت کوین بین این دو نام تردید داشته و بعدا نام netcoin.org را حذف کرده است.

اور وینبرگر (Or Weinberger) (@orweinberger) ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱ مهر ۱۴۰۱)

نت کوین

 

پیروزی نام بیت کوین بر نت کوین

پس از تحقیقات بیشتر، اور وینبرگر تایید کرد که هرگز روی دامنه نت کوین دات اُآرجی محتوایی بارگزاری نشده تا اینکه دامنه توسط شخص دیگری خریداری شده است.

انتخاب نام بیت کوین در موفقیت این ارز دیجیتال نقش مهمی داشته است. زیرا بسیاری از اعضای جامعه رمزارز بر عدم علاقه خود به نام نت کوین تاکید کرده‌اند. یکی از کاربران اظهار کرده:

جالب است. خوشحالم که نام بیت کوین انتخاب شده، این نام خیلی بهتر به نظر می‌رسد.

این یافته‌ها به افشای دروغ افرادی که مدعی بودند ساتوشی ناکاموتو هستند، کمک می‌کند. دامنه نت کوین دات اُآرجی بعداً حذف شد و در سال ۲۰۱۰ توسط یکی از شرکت‌های تابعه وب دات کام (Web.com) مجددا ثبت شد.

علی‌رغم اسراری که در پشت ایجاد این ارز دیجیتال وجود دارد، بیت کوین همچنان تسلط خود بر بازارهای مالی را حفظ کرده است. بیت پی (BitPay) بر این حقیقت صحه می‌گذارد، چرا که داده‌های آن نشان می‌دهد که بیت کوین علی‌رغم نوسانات زیاد قیمت، یکی از ابزارهای اصلی پرداخت به شمار می‌رود.

مریک تئوبالد (Merrick Theobald)، معاون بازاریابی بیت پی، در مصاحبه خود با خبرنگاران کوین تلگراف (Cointelegraph) اظهار داشت حجم فروش پرداخت‌های مبتنی بر بیت کوین (در سامانه بیت پی) در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، بالغ بر ۵۲ درصد بوده است.

مترجم: ف غفاری

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×