» آرشیو اخبار » ناکامی نقره در صعود به بالای 22 دلار

ناکامی نقره در صعود به بالای 22 دلار

21 آبان 1401 5

 نقره هفته‌ای بسیار صعودی را پشت سر گذاشته است، اما از سطح حیاتی 22 دلار نیز عقب نشینی کرده است که شاید اولین نشانه این باشد که هنوز کاملاً آماده صعود نیست.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، نقره جهانی در صعود به بالای 22.00 دلار شکست خورده و به کانال 21.40 دلار برگشت. در حال حاضر این فلز صنعتی و گرانبها، به مقاومت مهمی در محدوده نزدیک به 22.00 دلار رسیده است. «شاخص قدرت نسبی» (RSI) در سطح خرید بیش از حد قرار گرفته و ممکن است قیمت تثبیت و یا تا حدی تقویت شود.

روند صعودی قیمت نقره از پایین‌ترین قیمت اوایل نوامبر در محدوده 19.00 دلار شروع و در روز جمعه در بالاترین حد 5 ماهه خود در رنج 22.05 دلار متوقف شد و به محدوده میانه در ​​21.00 دلار بازگشت. با این حال، در نمودار هفتگی این جفت (نقره به دلار XAG/USD)، یک رشد 5 درصدی ثبت شده است.

این فلز گرانبها به یک مانع مهم در نزدیکی 22.00 دلار رسیده است، جایی که سطح فیبوناچی اصلاحی 50 درصدی، روند نزولی آوریل – سپتامبر و اوج های 16، 17 و 21 ژوئن، گاوها را مهار می کند.
فراتر از آن، این جفت در نمودارهای ساعتی و روزانه به سطوح خرید بیش از حد رسیده است که نشان می دهد مقداری تثبیت یا حتی یک عقب نشینی متوسط با احتمال افزایش قیمت در راه است.

تبلیغات جام جهانی قطر

در روند صعودی، بالاتر از سطح 22.00 دلار، این جفت (نقره به دلار XAG/USD) ممکن است قبل از هدف قرار دادن 61.8% اصلاحی روند نزولی ذکر شده در 23.00 دلار، بالاترین قیمت های 3 و 6 ژوئن را در 22.50 دلار هدف قرار دهد.

در روند نزولی تاکنون بالاتر از «میانگین متحرک 200 روزه» (MA 200) و بالای سطح 21.45 قرار داشته ایم. سطح حمایت بعدی در 20.95 دلار (کم‌ترین حد در 10 اکتبر) و 20.35 دلار (پایین‌ترین سطح 7 نوامبر) قرار دارند.

 

نمودار نقره امروز

پیش بینی قیمت هفتگی نقره

بازار نقره هفته بسیار صعودی را پشت سر گذاشته است، اما از سطح حیاتی 22 دلار نیز عقب نشینی کرده است، که شاید اولین نشانه این باشد که هنوز کاملاً آماده صعود نیست.

تحلیل تکنیکال هفتگی نقره

نقره، هفته‌ ی بسیار صعودی را پشت سر گذاشت و به سطح 22 دلار رسید. با این حال، روز جمعه از آن منطقه عقب نشینی کرده است. باید دید که آیا خریداران بازخواهند گشت یا خیر، و البته بسیاری از اینها به فدرال رزرو و هر آنچه که آنها می خواهند در سیاست پولی لحاظ کنند، مربوط می شود. همانطور که گفته شد، بسیاری از مردم بر اساس «7.7 درصد تورم سالیانه» قیمت گذاری خود را انجام داده اند.

در حال حاضر، دلار آمریکا کاهش یافته، بازده کاهش یافته است و روزهای خوشی دوباره در راه است. این به عنوان یک رالی نامطلوب در بازار گاوی (افزایشی) شکل گرفته، و به احتمال زیاد ما با کاهش شدیدی روبرو خواهیم شد. با این حال، این لزوماً به این معنی نیست که ما با یک سقوط کامل طرفیم، و احتمالاً یک روند اصلاحی در راه باشد. با این حال، اگر از سطح 22 دلار عبور کنیم، نشانه این خواهد بود که بازار آماده ادامه روند صعودی است. در این مقطع، من فرض می‌کنم که بازار به سطح 24 دلار و به دنبال آن سطح 26 دلار خواهد رفت.
فکر اینکه فدرال رزرو به طور ناگهانی سیاست پولی خود را با تورم تقریباً 8 درصدی و 3 برابر آنچه هدف گذاری کرده است تغییر دهد، کمی دور از ذهن است. با این حال، احساسات و امیدواری در چند روز گذشته بازار را دستخوش تغییراتی نموده است. همانطور که گفته شد، این دقیقاً همان کاری است که بازارهای نزولی انجام می دهند، نوسانات را به عقب و جلو می اندازند.

نقره هفتگی

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire  و fxstreet

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×