» آرشیو اخبار » بدتر شدن ناامیدی به آینده اقتصاد آمریکا
بدتر شدن ناامیدی به آینده اقتصادآمریکا

بدتر شدن ناامیدی به آینده اقتصاد آمریکا

21 آبان 1401 6

شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی اعلام کرد شاخص امیدواری به اقتصاد آمریکا به شدت کاهش یافته است.

نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که شاخص امیدواری به اقتصاد آمریکا به شدت کاهش یافته است.

به گزارش گذارنیوز، به نقل از سی ان ان، آمریکایی ها احساس بسیار بدی درباره عملکرد اقتصادی این کشور دارند. تحقیق اقتصادی انجام شده توسط دانشگاه میشیگان نشان داد که شاخص اعتماد و امیدواری مشتریان به اقتصاد در آمریکا از ماه اکتبر به شدت کاهش یافته است. این وضعیت سبب افزایش نرخ بهره بانکی توسط بانک مرکزی آمریکا شده است. از طرف دیگر تورم سرسام آور به شدت رو به افزایش است. این وضعیت بر روی بازار سهام هم تاثیر گذار بوده است. اگر چه شاهد افزایش جزئی در ارزش شاخص سهام هستیم اما این بسیار اندک و ناچیز است.

کن فیشر، کارشناس مسائل اقتصادی در این باره می گوید: امیدواری اقتصادی به وضعیت بازار سهام وابستگی زیادی دارد. اگر ارزش شاخص بازار سهام افزایش پیدا کند، آنگاه امیدواری مردم به آینده افزایش پیدا می کند. اما در واقعیت هم اکنون آنها هیچ امیدواری به این موضوع ندارند. آنها وضعیت کنونی را واقعی ارزیابی نمی کنند. در سراسر جهان شاهد افزایش شاخص ارزش سهام برای کمتر از یک ماه بوده ایم. واقعیت این است که نباید انتظار داشته باشیم که شاخص امیدواری به اقتصاد آمریکا به این زودی بهبود پیدا کند. این نتیجه اقدامات پیشین اقتصادی دولت آمریکا است.

تبلیغات جام جهانی قطر

وی گفت: همه اخبار اقتصادی که وجود دارد مردم را آزار می دهد. ما شاهد تورم شدید و رکود اقتصادی شدید هستیم. این وضعیت سبب می شود که همه انتظار وضعیت بدتری را داشته باشند. باید منتظر تبادل نظرات در نشست بایدن با مقامات چین در روز دوشنبه آتی باشیم. احتمالا این مذاکرات هم لحن و تاثیر مثبتی را به همراه نخواهد داشت. واقعیت همه این مشکلات در این است که ما وضعیت اقتصادی خوبی را شاهد نیستیم. ما تنها باید صبر کنیم و عصبانی نباشیم.

وی افزود: واقعیت این است که اوضاع اقتصادی موجود در آمریکا به بدتر شدن ناامیدی به آینده اقتصادی در آمریکا دامن زد. ما شاهد بررسی قوانین جنجالی در مجالس آمریکا بودیم که این هم اثرگذار بود.

منبع: باشگاه

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×