» اقتصاد » موج نارضایتی در اروپا؛ حمل نقل عمومی اروپا گران شد

موج نارضایتی در اروپا؛ حمل نقل عمومی اروپا گران شد

12 شهریور 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز،پیامدهای کمبود انرژی گریبان دولت های اتحادیه اروپا را گرفته است حمل و نقل باز هم از ابتدای ماه در آلمان با افزایش قیمت انرژی به طور قابل توجهی گران شده است.

در ماه های ژوئن، ژوئیه و آگوست، مالیات انرژی بر سوخت کاهش یافت و هزینه حمل و نقل عمومی منطقه ای تنها 9 یورو (8.95 دلار) در ماه بود.
اما اکنون قیمت سوخت در یک لحظه افزایش یافته است و کرایه اتوبوس و قطار به دلیل افزایش قیمت انرژی،به زودی افزایش چشمگیری خواهند داشت.

در عین حال، مردم یعنی مصرف کنندگان اصلی انرژی نگران افزایش سر سام آور قیمت انرژی از سمت تامین کنندگان آن هستند.

تبلیغات جام جهانی قطر

مردم چگونه می توانند با این موضوع کنار بیایند؟

این سوال، بیش از هر سوال دیگری، در حال حاضر بحث عمومی در آلمان و در نتیجه دستور کار سیاسی حاکمان است.

دولت آلمان سومین بسته حمایتی را اعلام کرده است، اما تاکنون مشخص نکرده است که دقیقا شامل چه مواردی می شود.

از سوی دیگر، شهروندان انتظارات مشخصی دارند. این را آخرین نظرسنجی ARD Deutschlandtrend نشان می دهد که توسط pollster infratest-dimap انجام شده است که از 1.324 رای دهنده به صورت آنلاین بین 29 تا 31 اوت نظرسنجی کرده است.
به طور کلی، حتی یک نفر از هر سه رای دهنده (29٪) موافق نیست که کمک های دولتی باید به خانوارهای کم درآمد محدود شود.
با توجه به افزایش قیمت‌ها تا به امروز و افزایش‌هایی که انتظار می‌رود ادامه یابد، تقریباً نیمی از پاسخ‌دهندگان (45٪) از اقداماتی حمایت می‌کنند که بار خانواده‌های با درآمدهای متوسط ​​را کاهش دهد. هچنین درآمد میانگین آلمانی ها قبل از اخذ مالیات، بیمه درمانی و بیکاری 3500 یورو در ماه تعیین شده است.
از هر پنج نفر یک نفر دوست دارد که همه شهروندان بدون توجه به درآمدشان مورد حمایت قرار گیرند.

کمبود گاز طبیعی

کمبود گاز طبیعی که نیمی از کل خانوارهای کشور از آن برای گرمایش استفاده می کنند و افزایش قیمت انرژی، چالش بزرگی برای سیاست گذاران است.
چگونه می توان تأثیر گرانی را بدون فشار زیاد بر خزانه دولت کاهش داد؟ چه کسی واقعاً به کمک نیاز دارد؟ و چقدر باید حمایت شود تا از تحولات اجتماعی جلوگیری شود؟

اندکی بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی از حفظ تحریم‌های موجود حمایت می‌کنند، حتی در مواجهه با افزایش قیمت‌ها، تنگناها در تامین انرژی، یا مضرات اقتصاد محلی. با این حال، بلافاصله پس از حمله روسیه به اوکراین در اوایل ماه مارس، این رقم بیش از دو سوم بود.
در حال حاضر از هر ده نفر تنها چهار نفر مخالف تحریم روسیه هستند، در صورتی که پیامدها و مضرات زیادی برای خود آلمان داشته باشد.
این نگرش حتی در شرق کشور، جمهوری آلمان کمونیستی سابق، که در سال 1990 با آلمان غربی متحد شد و پیوندهای نزدیکی با اتحاد جماهیر شوروی داشت، بیشتر است.
البته فقط 31 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که از کار دولت فدرال راضی هستند، که این خود یک رکود محسوب میشود در نارضایتی.

موج نارضایتی ها

شهرت صدراعظم اولاف شولز و کریستین لیندنر وزیر دارایی FDP به پایین ترین سطح خود سقوط کرده است. حتی معاون صدراعظم رابرت هابک از حزب سبزها به طور قابل توجهی حمایت خود را از دست داده و باید به دومین امتیاز پایین خود از زمان تصدی وزارت اقتصاد رضایت دهد.

نظرسنجی ها این را به عملکرد ضعیف صدراعظم و ناامیدی از سیاست خارجی، عدالت اجتماعی و سیاست های مالیاتی می دانند.ولی در عین حال، آنها توانسته اند در مورد موضوع جدید تامین انرژی ایمن که در پی جنگ اوکراین و کاهش انرژی و حالا قطع کامل گاز طبیعی از سمت روسیه به وجود آمده است و سعی در جایگزینی آن امتیاز کسب کنند.

به گزارش از خبرگزاری  CNBC

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×