» بازارها » بازارهای مالی » مهلت سه روزه تسویه برای خریداران خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی
تسویه

مهلت سه روزه تسویه برای خریداران خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی

27 مرداد 1401 5

به گزارش گذارنیوز؛ محمد نوروزپور تصریح کرد: ۳ هزار و ۴۸۹ متقاضی خودرو در شرایطی کاملا برابر و عادلانه برای خرید ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی و فیدلیتی تولیدی گروه بهمن در بورس کالای ایران رقابت کردند و در روندی شفاف موفق به خرید ۶۰۰ دستگاه خودرو شدند.
سرپرست مدیریت تسویه و پایاپای بورس کالای ایران در خصوص اقداماتی که خریداران خودرو باید پس از موفقیت در خرید انجام دهند، گفت: تمام افرادی که در تالار حراج باز موفق به خرید خودرو شده اند، سه روز کاری زمان برای تسویه معامله دارند و پرداخت مابقی وجه معامله را باید به اضافه کارمزد‌ها برای تسویه انجام بدهند. در صورتی که تا ساعت ۱۵ روز سوم تسویه انجام نشود، خریداران برای تسویه در روز چهارم باید جریمه پرداخت کنند.
نوروزپور، تصریح کرد: در صورتی که تا روز ششم (یعنی سه روز تسویه و سه روز جریمه) تسویه معامله صورت نگیرد، مشتری باید مبلغ بیشتری را به عنوان جریمه ابطال معامله پرداخت کند و طبیعتا نمی‌توانند پس از ابطال، خودرو را تحویل بگیرد.
سرپرست مدیریت تسویه و پایاپای بورس کالای ایران اظهار داشت: خریداری که تسویه را انجام می‌دهد، بعد از پرداخت وجوه مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه‌ها (همچون هزینه مالیات و عوارض شماره گذاری، هوشمندسازی کارت خودرو، خدمات پست، تولید پلاک و شماره گذاری و بیمه شخص ثالث) وارد فرآیند تحویل می‌شود که با ارایه مستندات مربوط به واریز وجوه فوق و انتخاب نمایندگی، فرآیند تحویل شروع می‌شود که هم می‌توانند به صورت حضوری و هم به صورت برخط آن را به کارگزار اطلاع دهند.
نوروزپور همچنین گفت: به این ترتیب با طی مراحل فوق، خریدار و کارگزار خریدار، اطلاعات مربوط به تحویل را در اختیار کارگزار فروشنده و فروشنده خودرو قرار می‌دهند و با طی مراحل مربوطه، در نهایت فرآیند تحویل انجام می‌شود. در این میان باید توجه شود که در تمام طول بازه زمانی تحویل، کارگزاران موظف به ارایه خدمات و اطلاع رسانی چگونگی طی شدن مراحل تحویل به مشتریان خود هستند.

 

منبع: کالا خبر

تبلیغات جام جهانی قطر

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×