» ارز دیجیتال » منع فروش رمزارزها توسط ماینرها در روسیه
رمزارز

منع فروش رمزارزها توسط ماینرها در روسیه

16 آذر 1401 4

بانک مرکزی روسیه همچنان موضع بسیار منفی خود را در مورد رمزارزها حفظ کرده و پیشنهاد می‌دهد که ماینرهای محلی از فروش رمزارز به مردم محلی منع شوند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بانک مرکزی روسیه همچنان موضع بسیار منفی خود را در مورد رمزارزها حفظ کرده و پیشنهاد می‌دهد که ماینرهای محلی از فروش رمزارز به مردم محلی منع شوند.

بانک روسیه از ایده قانونی کردن ماینینگ رمزارزها در این کشور به عنوان بخشی از پیش نویس لایحه‌ای که در اواسط نوامبر 2022 (اواخر آبان) ارائه شد، حمایت کرده است.

با این حال، طبق گزارش خبرگزاری محلی اینترفاکس در 7 دسامبر (16 آذر)، بانک مرکزی روسیه می‌خواهد به ماینرها اجازه دهد تا رمزارزهای خود را فقط در صرافی‌های خارجی و به افراد غیر مقیم روسیه بفروشند.

تبلیغات جام جهانی قطر

دفتر مطبوعاتی بانک روسیه گزارش داد:

«ما معتقدیم که ارز دیجیتال به‌دست‌آمده در نتیجه ماینینگ می‌تواند منحصراً با استفاده از زیرساخت‌های خارجی و فقط به افراد غیر مقیم فروخته شود.»

“به طور کلی، ما به موضع در مورد غیرقابل قبول بودن گردش ارز دیجیتال در روسیه پایبند هستیم.”
این پیشنهاد جدید ظاهراً سؤالات زیادی را از سوی ماینرها در روسیه برانگیخته است، زیرا بسیاری از صرافی‌های ارزهای دیجیتال خارجی، روس‌ها را از استفاده از پلتفرم‌های خود مطابق با تحریم‌های ناشی از جنگ روسیه در اوکراین منع کرده‌اند.

بر اساس پیشنهاد بانک روسیه، استخراج‌کنندگانی که می‌خواهند رمزارزهای استخراج‌شده خود را در این کشور بفروشند، باید عملیات خود را از طریق یک «سازمان مجاز» انجام دهند.

این خبر اندکی پس از مخالفت وزارت دارایی این کشور با پیشنهاد بانک روسیه مبنی بر صدور مجوز سخت‌گیرانه برای عملیات ماینینگ رمزارز در روسیه منتشر شد.

رمزارز
در 6 دسامبر (15 آذر)، معاون وزیر دارایی، الکسی مویزف (Alexey Moiseev)، گزارش داد که بانک مرکزی روسیه طرح جدیدی را تدوین کرده است که تنها از طریق «سازمان‌های مجاز» امکان ماینینگ را فراهم می‌کند. به گفته این مقام، چنین اقدامی اساساً «مجوز کامل» ماینینگ ارز دیجیتال را به همراه خواهد داشت.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، قانون‌گذاران روسی پیش نویس لایحه‌ای را در مورد استخراج ارزهای دیجیتال در 17 نوامبر (26 آبان) به مجلس ارائه کردند. نسخه اصلی این لایحه شامل ممنوعیت فروش ارزهای دیجیتال استخراج شده به ساکنان این کشور نمی‌شود. در عین حال، این لایحه به ماینرها اجازه نمی‌دهد تا کوین‌های خود را در جایی به جز صرافی‌های خارجی یا از طریق پلتفرم تحت حمایت دولت که در رژیم قانونی آزمایشی برای ارزهای دیجیتال در حال توسعه است، بفروشند.

سال‌ها این بحث‌ها منجر به بهبود وضعیت نشده و شهروندان و ساکنان کشور هنوز چارچوب مشخصی برای ارزهای دیجیتال ندارند، در حالی که پذیرش کریپتوهای محلی همچنان در حال رشد است.

لایحه این کشور در مورد ماینینگ کریپتو یکی از موردانتظارترین ابتکارات قانونی در این کشور در کنار ابتکار دولت برای قانونی کردن کریپتو جهت پرداخت های فرامرزی برای واردات می‌باشد. به گفته آناتولی آکساکوف (Anatoly Aksakov)، رئیس کمیته مالی در مجلس عوام روسیه، انتظار می‌رود اصلاحات مربوطه تا فوریه 2023 (بهمن 1401) به تصویب برسد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×