» آرشیو اخبار » معامله دلار در کانال 39 هزار تومان
دلار

معامله دلار در کانال 39 هزار تومان

10 دی 1401 5

به گزارش گذارنیوز، امروز شنبه 10 دی، قیمت دلار در بازار توافقی ارز، به کانال 39 هزار تومان وارد شد و در این محدوده قیمتی معامله می‌شود؛ در لحظه تنظیم این گزارش دلار توافقی با قیمت 39100 عرضه می‌شود.

روز پنج‌شنبه هشتم دی با حذف دامنه نوسان در بازار متشکل ارزی از سوی بانک مرکزی، قیمت دلار توافقی به دلار آزاد نزدیک شد تا توجیه نرخ‌سازی توسط دلالان از بین برود.

ورود نرخ ارز به کانال 39 هزار تومانی می‌‌تواند موجب نزدیک شدن این نرخ به نرخ بازار آزاد شود و تقاضای سوداگری ارز را به شدت کاهش دهد.

تبلیغات جام جهانی قطر

بررسی‌ها از بازار سبزه میدان و میدان فردوسی پایتخت حاکی از آن است که با کاهش فاصله قیمتی ارز آزاد و ارز صرافی، تعداد دلالان ارزی و سفته‌بازی ارز کاهش یافته است.

با اطلاعیه بازار متشکل ارزی از روز پنج‌شنبه 8 دی ماه دامنه نوسان از معاملات بازار توافقی حذف شد؛ طبق اطلاعیه شرکت مدیریت بازار متشکل ارز ایران، تمامی صرافی‌های بانکی و صرافی‌های تضامنی، در روز پنج‌شنبه 1401/10/08 براساس «کشف نرخ ارز توافقی بدون دامنه نوسان»، معاملات خویش را کمافی‌السابق انجام می‌دهند.

در این اطلاعیه آمده است: «تمامی صرافی‌های عضو بازار متشکل ارز ایران، نرخ کشف‌شده روزانه در بازار متشکل ارز ایران را به‌عنوان نرخ مرجع معاملات نقدی ارز روی تابلوهای اعلام نرخ درج کرده و فعالان اقتصادی، به‌صورت لحظه‌ای شاهد نرخ رسمی ارزها در تابلوی فروشندگان رسمی ارز خواهند بود.»

این بازار طی ماه‌های اخیر سبب تأمین تقاضاهای خُرد مردم شده و به معیار مهم قیمت‌گذاری ارز تبدیل شده است.

بنابراین گزارش کارشناسان معتقد هستند با انتصاب رئیس‌کل جدید بانک مرکزی، نوسانات بازار ارز در روزهای آینده کاهش می‌یابد و بازار به ارامش می‌رسد.‌

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×