» آرشیو اخبار » مشکل کمبود بنزین سوپر حل شد
مشکل کمبود بنزین سوپر حل شد

مشکل کمبود بنزین سوپر حل شد

14 آذر 1401 2

معاون وزیر نفت در رابطه با کمبود بنزین سوپر اظهار کرد که علت خرابی‌های پالایشگاه شازند است و پالایشگاه به زودی تامین خواهد شد.

به گزارش گذارنیوز، مدتی است که زمزمه کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌ها به گوش می‌رسد. موضوع مربوط به رانندگانی است که با قصد تامین بنزین سوپر به جایگاه‌ها می‌روند و با کمبود آن مواجه می‌شوند. این بسیاری از رانندگان را با وضعیت پیچیده و مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در این باره گفت: تقریبا تمام سوخت کشور را پالایشگاه شازند تامین می‌کند. منتها تعمیرات در این پالایشگاه چند روز است که شروع شده و این منجر به کمبود سوخت در جایگاه‌ها شده است.
جلیل سالاری افزود: یکی از واحدهای عملیاتی بنزین سوپر در پالایشگاه شازند نیازمند تعمیرات اضطراری بود و ما مجبور شدیم این واحد را از سرویس خارج کنیم.

سالاری ادامه داد: چند روزی است که کار تعمیرات اضطراری این واحد آغاز شده و ما به صورت شبانه‌روزی و بدون یک ساعت وقفه در کار در حال انجام کارهای تعمیراتی هستیم.

تبلیغات جام جهانی قطر

به گفته معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی،۴ الی ۵ هزار بشکه که متعلق به یکی از واحدهای بزرگ این پالایشگاه در حال تعمیر قرار گرفته و قرار است تا هفته آینده این واحدها به مدار تولید سوخت متصل شوند.

سالاری گفت: تمامی بنزین‌های عرضه شده در جایگاه دارای کیفیت بالایی هستند و چه بسا از بنزین سوپر هم درجه و کیفیت مطلوبی دارند، به طوریکه شاخص بنزین‌ها در جایگاه‌های کشور در حد بالاتری قرار دارند.

معاون وزیر نفت گفت: ظرفیت خوراک پالایشگاه امام خمینی شازند ۲۵۰ هزار بشکه نفت خام در روز است و این خوراک منجر به تولید روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین یورو، ۱۲ میلیون لیتر گازوئیل یورو، ۳ میلیون لیتر نفت سفید یورو و بیش از ۲ هزار تن LPG می‌شود.

گفتنی است روزانه بین ۱.۵ تا ۲ میلیون لیتر بنزین سوپر در این پالایشگاه تولید می‌شود.

ماجرای سرگردانی متقاضیان بنزین سو یک ماه قبل

حدود یک ماه پیش نیز موضوع کمبود بنزین سوپر مطرح شد. جایگاه داران متقاضی بنزین سوپر در سامانه خرید ثبت نام کرده بودند اما معلوم نبود که چه زمانی بنزین به جایگاه مورد نظر اختصاص پیدا می‌کند.

یک ماه پیش همایون صالحی، رئیس هیات مدیره کانون جایگاه داران بر کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌ها مهر تایید زد و گفت: مدت‌هاست که عرضه بنزین سوپر در جایگاه‌ها با تاخیر و کمبود مواجه شده است. یکی از دلایل آن هم این است که مصرف اصلی مردم بنزین معمولی است و تامین بنزین معمولی که در کارت مردم وجود دارد بسیار واجب‌تر است در نتیجه طبیعی است وزارت نفت و شرکت پخش فراورده‌های نفتی به دنبال این باشند که رضایتمندی آحاد مردم را به دست آورند.

منبع: تجارت‌نیوز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×