» آرشیو اخبار » مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت
نشریه

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت

23 مهر 1401 5

گذارنیوز نگاهی دارد به جدیدترین مطالب مجلات چاپ شده در جهان در هفته ای که آن را پشت سر می گذاریم.

 اشپیگل

اشپیگل
هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان، در گزارشی به انفجار در خط لوله انتقال گاز روسیه به این کشور پرداخته است. بعد از انفجار چند روز پیش در دو خط انتقال گاز نورداستریم ۱ و نورد استریم ۲ که در دریای بالتیک انجام گرفت و باعث ضربه بزرگی به آلمان شد، نشریه اشپیگل با تیتر «عملیات زلزله زیر آب» به آن واکنش نشان داده و می گوید کشورهایی که قصد ضربه زدن به آلمان را دارند باید بدانند که زیرساخت های این کشور برای چنین مشکلاتی بسیار قوی است. این نشریه همچنین در مقاله ای خطرات انتخابات قریب الوقوع جورجیا ملونی به عنوان نخست وزیر بعدی ایتالیا را برای غرب بررسی کرده و همچنین در مصاحبه ای اختصاصی به سراغ فیلیپ لام اسطوره فوتبال آلمان رفته است.

 وُرلد

تبلیغات جام جهانی قطر

وُرلد
نشریه وُرلد که هر دو هفته یکبار به چاپ می رسد، به داغ شدن هر چه بیشتر انتخاباتِ میان دوره ای آمریکا با نزدیک شدن به زمان برگزاری آن پرداخته است. این نشریه در طراحی روی جلد خود یک فرد عادی را در حال رای دادن نشان می دهد که مشکلات موجود در آمریکا ذهن او را مشغول کرده است، و در عین حال چهره های مطرح دو حزب دموکرات و جمهوری خواه ایالات متحده مانند ترامپ و بایدن نیز دیده می شوند که همچنان بحث های داغ خود را پیش می برند. ورلد با انتخاب تیتر «آخرین بحث ها» می گوید رای دهندگان آمریکایی بر اساس چیزهایی که در اتفاقات روزمره زندگی خود با آن درگیر هستند، انتخابشان را انجام خواهند داد.

 نشنال رِویو

نشنال رِویو
هفته نامه نشنال رِویو که هر دو هفته یکبار به چاپ می رسد، در تازه ترین شماره خود در پرونده ای، به بحران بزرگی که بر اروپا سایه انداخته است نگاهی می اندازد. این نشریه با انتخاب عکسی از یکی از شهرهای اروپایی که به وضوح در آن قطعی برق قابل مشاهده است و با انتخاب تیتر «قطعی برق برای اروپا» بحران انرژی در سراسر قاره اروپا که دلیل اصلی آن به دلیل بحران جنگ میان روسیه و اوکراین اتفاق افتاده است را زیر ذره بین می برد.

اسپکتیتر

اِسپِکتِیتِر
هفته نامه اسپکتیتر در تازه ترین شماره خود به اوضاع نه چندان خوب نخست وزیر بریتانیا در هفته های ابتدایی خود در این سمت می پردازد. این نشریه که چند هفته قبل در ابتدای شروع کار لیز تراس به عنوان نخست وزیر جدید، طرحی را به روی جلد برده بود که در آن تراس و وزیر امور خارجه او جیمز کلورلی را در حال موتورسواری در جاده ای ناهموار تصویر کرده بود و به او در خصوص کار سخت پیش رو اخطار داد، اکنون در به روز رسانی همان طرح، این دو را در حالی که تصادف کرده و نقش زمین شده اند، نشان می دهد. این مجله معتقد است سیاست های انقلابی که تراس مخصوصا در حوزه اقتصاد از همان ابتدای کار خود در پیش گرفته، او را به دردسر انداخته است.

بلومبرگ بیزینس ویک

بلومبرگ بیزینس ویک
نشریه بلومبرگ بیزینس ویک در تازه ترین شماره خود در پرونده ای به عدم موفقیت خودروهای خودران پرداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «خودروهای خودران به هیچ جا نمی روند» می گوید که بعد از سال ها تحقیق و بررسی و همینطور هزینه میلیاردها دلار بر پروژه های ساخت خودروهای خودران، به دستیابی به آنچه در خصوص خودروهای خودران در آینده تصور می کردیم، حتی نزدیک نشده ایم. بلومبرگ همچنین معتقد است سروصدای سرمایه گذاران در این حوزه هر روز با ضرر بیشتری که متحمل می شوند بلندتر نیز می شود. این مجله اقدام مجدد ایلان ماسک برای خرید توئیتر را نیز مورد بررسی قرار می دهد.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور
*بازنشر مطالب به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان منتشر می‌شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×