» ارز دیجیتال » مراکش چارچوب قانونی کریپتو را نهایی کرد
کریپتو

مراکش چارچوب قانونی کریپتو را نهایی کرد

13 دی 1401 4

مراکش ممکن است شاهد معرفی اولین صورت‌حساب کریپتویی خود در روزهای آتی باشد. این سند قبلاً توسط بانک مرکزی نوشته شده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، مراکش ممکن است شاهد معرفی اولین صورت‌حساب رمزارزی خود در روزهای آتی باشد. این سند قبلاً توسط بانک مرکزی نوشته شده است و با ذینفعان صنعت رمزارزها مورد بحث قرار خواهد گرفت.

در تاریخ 3 ژانویه (13 دی)، طی کنفرانس مطبوعاتی، عبداللطیف جواهری (Abdellatif Jouahiri)، رئیس بانک مرکزی مراکش، بانک المغرب (Bank Al-Maghrib) به اختصار BAM، مجموعه‌ای از گفتگوها بین BAM و فعالان بازار را اعلام کرد. رگولاتورها یا همان قانون‌گذاران مانند سازمان بازار سرمایه مراکش (AMMC)، سازمان نظارت بر بیمه و تامین اجتماعی (ACAPS) نیز شرکت خواهند کرد.

به گفته جواهری، BAM در حین کار بر روی این سند با صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی همکاری کرده است. گزارش‌های قبلی ادعا می‌کنند که مقامات مراکشی همچنین با بانک‌های مرکزی فرانسه، سوئد و سوئیس تماس گرفته‌اند تا تجربه نظارتی آنها را در مورد دارایی‌های دیجیتال مطالعه کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

این پیش‌نویس تعریفی از رمزارز ارائه می‌دهد که «مطابق با زمینه مراکش» است و هدف آن محافظت از افراد است و در عین حال نوآوری را محدود نمی‌کند. اگرچه جزئیات این لایحه فاش نشده است، اما به سختی می تواند محدودتر از قانون فعلی باشد که تجارت یا معامله کریپتو را به کلی غیرقانونی می‌کند.

کریپتو

در سال 2022، مراکش رکورد سریع‌ترین رشد بازار کریپتو در شمال آفریقا را از آنِ خود کرد و با 2.4 درصد جمعیتِ دارایِ دارایی‌های دیجیتال در سال 2021 (1400)، یک سال بعد به رکورد 3.1 درصد رسید. در سال 2020 (1399)، سولانا (Soluna) اولین مزرعه بادی مبتنی بر بلاکچین را در داخلا (Dakhla)، جنوب و پربادترین منطقه مراکش مستقر کرد. انرژی مازاد این مزرعه به عملیات ماینینگ کریپتو نیرو می‌دهد.

گزارش اخیر چِین آنالیسیز (Chainalysis) نشان می‌دهد که بازار کریپتو در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) سریع‌ترین رشد را در جهان دارد. حجم تراکنش‌ها در منطقه MENA نشان می‌دهد که کاربران در بازه زمانی ژوئیه 2021 (تیر 1400) تا ژوئن 2022 (خرداد 1401)، 566 میلیارد دلار ارز دیجیتال دریافت کرده‌اند که این رقم 48 درصد بیشتر از سال قبل است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×