» آرشیو اخبار » نظر مدیر عامل بنیاد فانتوم درمورد آینده بلاکچین
مدیر

نظر مدیر عامل بنیاد فانتوم درمورد آینده بلاکچین

12 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، با وجود زمستان رمزارزها، مایکل کونگ (Michael Kong)، مدیر عامل پلتفرم فانتوم، آینده‌ای درخشان را برای این پلتفرم می‌بیند. همچنین می‌داند که همه بلاکچین‌های موجود در این حوزه، نمی‌توانند دوام بیاورند. در حال حاضر بیش از 20 هزار پروژه بلاکچین در بازار وجود دارد، که هر کدام برای به دست آوردن سهم خود و تسلط بر بازار با دیگر پروژه‌ها رقابت می‌کند. از زمان شروع بازار نزولی رمزارزها، قیمت تمامی رمزارزها در این صنعت کاهش یافته است.

در حال حاضر، فانتوم در میان بلاکچین‌های نسبتاً شناخته شده قرار دارد. بر اساس گزارش کوین گِکو (CoinGecko)، رمزارز بومی این بلاکچین، FTM، که بر اساس ارزش بازار در رتبه 67 قرار دارد، از بالاترین قیمت خود، یعنی 3.46 دلار که در تاریخ 28 اکتبر 2021 به ثبت رسیده بود، 93 درصد کاهش یافته است و در حال حاضر با قیمت 0.22 دلار معامله می‌شود.

اما کاهش ارزش بازار و میدان شلوغ رقابت، امید مدیرعامل بنیاد فانتوم به آینده را کاهش نداده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

مدیر

نظر مدیر عامل فانتوم در این زمینه

مایکل کونگ، مدیرعامل بنیاد فانتوم، این هفته در رویداد چِین لینک اسمارت کان (Chainlink SmartCon) در نیویورک گفت: “رقابت در این حوزه خوب است، زیرا می‌تواند نتیجه و فناوری بهتری برای شما به ارمغان بیاورد. با توجه به اینکه کاربران از چند بلاکچین استفاده می‌کنند، در آینده چندین شبکه به بقای خود ادامه خواهند داد”.

کونگ گفت: “به نظر من، شما ممکن است در آینده، 20 یا 30 شبکه مختلف نداشته باشید، اما معتقد هستم که بیش از یک شبکه به صورت فعال وجود خواهد داشت. فکر می‌کنم این چند شبکه خاص، سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهند.”

فانتوم (Fantom) که در دسامبر 2019 راه اندازی شد، یک بلاکچین لایه 1 است که هدف آن ارائه جایگزینی برای هزینه‌های بالا و سرعت پایین شبکه اتریوم است که اغلب کاربران از آن شکایت دارند و امیدوارند که ارتقاء مِرج (Merge) اتریوم که اکنون تکمیل شده است، این مسئله را حل کند. پروتکل‌های لایه 1 مانند بیت کوین، اتریوم و سولانا، از بلاکچین خود استفاده می‌کنند و به برنامه‌های غیرمتمرکز اجازه می‌دهند تا روی پروتکل خود ساخته و پیاده سازی شوند.

مدیر

در 15 سپتامبر، اتریوم انتقال مورد انتظار خود از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) با انرژی مصرفی بالا به الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS)، که با محیط زیست سازگارتر است، را پیاده سازی کرد.

اما اتریوم از آن زمان تاکنون 320 درصد کاهش یافته است و کونگ معتقد است که بسیاری از اعضای جامعه اتریوم دقیقاً نمی‌دانند این ارتقاء چه معنایی دارد.

“من فکر می کنم بسیاری از مردم، به اشتباه در جامعه انتظار داشتند که ارتقاء مرج اتریوم به طور قابل توجهی توان شبکه را افزایش دهد یا به طور قابل توجهی فناوری را بسیار مقیاس پذیرتر کند. اما بنیاد اتریوم بارها اعلام کرده است که هدف از این ارتقاء اساساً حذف مؤلفه اثبات کار از شبکه است.”

برای کونگ به عنوان مدیر عامل بنیاد فانتوم، تصورات غلط پیرامون مِرج اتریوم بیشتر به هیجان جامعه و کمتر به اشتباه بنیاد اتریوم در مدیریت انتظارات مربوط می‌شود.

کونگ در این راستا گفت: “علیرغم آنچه که پرچمداران اتریوم امیدوار بودند، این ارتقاء به دلیل افزایش مقیاس پذیری و نه کاهش چشمگیر هزینه‌های گس انجام گرفت.” او افزود: “حتی بنیاد اتریوم نیز مسئول و مقصر ناامیدی مردم پس از این ارتقاء نیست، زیرا آن‌ها حقیقت را گفته بودند.”

مدیر

چگونه فانتوم می‌تواند با اتریوم و سایر شبکه‌ها رقابت کند؟

مدیر عامل بنیاد فانتوم در پاسخ به این سوال گفت: “ما هنوز مزیت رقابتی خود را حداقل در حال حاضر، در مورد توانایی پردازش تراکنش‌ها به صورت ناهمگن داریم”.

آنچه او را بیشتر نگران می‌کند، لفاظی‌های نگران کننده اخیر از سوی رگولاتورها است. او در این باره گفت که فکر می‌کند در حال حاضر نکته منفی بزرگ، عدم قطعیت تنظیم کننده‌ها است. “من فکر می‌کنم این چیزی است که بسیاری از مردم [در این صنعت] را می‌ترساند.”

کونگ به اقدامات اخیر SEC که ادعا می‌کرد تمام تراکنش‌های اتریوم مورد تایید ایالات متحده است و CFTC که هفته گذشته از سازمان غیرمتمرکز خودمختار اووکی (Ooki DAO) و بنیان‌گذاران آن شکایت کرد، اشاره نمود.

“از نظر من، عدم رسیدن به قطعیت توسط تنظیم کنندگان در مورد اینکه چه کسی قرار است چه چیزی را تنظیم کند، مانند SEC و CFTC، که به طور علنی با یکدیگر اختلاف نظر دارند، واقعاً چیزی است که می‌تواند نوآوری را مختل کند و باعث شود مردم در مورد فناوری بلاکچین به شک بیفتند و نخواهند دردسری برایشان پیش آید. بنابراین این مسئله، به نوعی تأثیر منفی و بازدارنده بر این صنعت دارد.”

 

مترجم: محمدامین علی‌زاده

منبع: Decrypt

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×