» ارز دیجیتال » مدیرعامل صرافی کوین بیس: مشکل FTX  ناشی از فقدان نظارتی قاطع و روشن روی صنعت کریپتو است

مدیرعامل صرافی کوین بیس: مشکل FTX  ناشی از فقدان نظارتی قاطع و روشن روی صنعت کریپتو است

18 آبان 1401 3

مدیرعامل صرافی «کوین بیس» روز سه شنبه اعلام کرد که صرافی متبوعش در این هفته به اندازه  FTX  از رخدادهای موجود آسیب نخواهد دید. او گفت که به نظر می رسد ابهامات پیرامون FTX ریشه در اقدامات تجاری پرریسک دارد که کوین بیس در آن ها مشارکت ندارد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، «برایان آرمسترانگ» مدیرعامل صرافی «کوین بیس» روز سه شنبه اعلام کرد که صرافی متبوعش در این هفته به اندازه  FTX  از رخدادهای موجود آسیب نخواهد دید. او گفت که به نظر می رسد ابهامات پیرامون FTX ریشه در اقدامات تجاری پرریسک دارد که کوین بیس در آن ها مشارکت ندارد.

مدل کسب و کار کوین بیس

آرمسترانگ صحبت های خود را با ابراز همدردی با همه افراد درگیر در وضعیت FTX به ویژه آن دسته از مشتریانی که به طور بالقوه سرمایه خود را از دست داده اند، آغاز کرد. اوایل روز سه‌شنبه، به نظر می ‌رسید که صرافی FTX برای ساعت‌ ها پردازش برداشت‌ ها را متوقف کرده بود و داده‌ های زنجیره‌ ای نیز نشان می‌ دهد که هنوز هم این توقف ادامه دارد.

صرافی FTX و مدیر عامل آن، «سم بنکمن فرید»، پیش از این در توییتر اعلام کردند که دارایی های شرکت در وضعیت خوبی قرار دارد و صف برداشت آن به سطوح معقول تر باز خواهد گشت. با این حال، مدیر عامل شرکت روز بعد تایید کرد که FTX به دلیل برداشت بیش از حد معامله گران در تنگنای نقدینگی قرار گرفته است و برای حفظ وجوه مشتریان به حمایت بایننس نیاز دارد.

تبلیغات جام جهانی قطر

آرمسترانگ توضیح داد: به نظر می رسد این رویداد نتیجه شیوه های کسب و کار پرریسک، از جمله تضاد منافع بین نهادهای عمیقا درهم تنیده، و استفاده نادرست از سرمایه های مشتری (دارایی های کاربر) باشد. مدیرعامل کوین بیس همچنین افزود که کوین بیس پس از سپرده گذاری به سرمایه های مشتری دست نمی زند، مگر اینکه مشتری دستور انجام این کار را صادر کند.

این صرافی در بیانیه های قبلی خود نیز به ویژه پس از سقوط رمزارزهای «سلسیوس»، «ویجر» و «تری اروز کپیتال» این موضوع را به روشنی بیان کرده بود. این شرکت‌ ها دارایی‌ های مشتریان را وام می‌ دادند تا با موسسات CeFi و DeFi همکاری کرده و کسب سود کنند، اما پس از فروپاشی پروژه ترا (Terra)در ماه می، همگی درگیر یک رشته ورشکستگی های پی در پی شدند.

در آن زمان هم آرمسترانگ اعلام کرد که کوین ‌بیس هیچ گونه قراردادی با این شرکت ها ندارد. مدیر عامل کوین بیس در اقدامی مشابه روز سه‌شنبه (8 نوامبر، 17 آبان) تصریح کرد که هیچ ارتباطی با FTT، FTX یا شرکت خواهر آن، آلامدا ندارد. به این ترتیب FTT در 24 ساعت گذشته 73 درصد سقوط کرده است. این سقوط نشان می دهد که طبق گزارش ها احتمالا آلامدا به شدت در معرض خطر قرار گرفته است.

صرافی کوین بیس همچنین اعلام کرد که هرگز توکن مشابهی منتشر نکرده است و حسابرسی های مالی شرکت را به صورت عمومی کرده تا مشتریان از امنیت وجوه خود در این صرافی اطمینان حاصل کنند.

بازار کریپتو

ریشه مشکل کجاست؟

به باور آرمسترانگ، بخشی از این مشکل ناشی از فقدان نظارتی قاطع و روشن روی صنعت کریپتو در ایالات متحده است. موضوعی که باعث شده تا 95 درصد از تجارت ارزهای دیجیتال به سمت خارج از کشور سوق پیدا کند. این شرکت‌ های آفشور (Offshore) معاملات تجاری مبهم‌ تر و پرخطرتری را انجام می دهند.

در توضیح بیشتر باید گفت که شرکت آفشور شرکتی است که در یک منطقه آزاد اقتصادی ثبت شده باشد. مناطق آزاد اقتصادی نقاطی هستند که فعالیت اقتصادی در آنها یا معاف از مالیات است یا مالیات بسیار کمی دارد.

مدیرعامل کوین بیس تاکید کرد: ما باید به همکاری با سیاست گذاران ادامه دهیم تا به مقررات معقولی برای مبادلات کریپتو و همچنین متولیان متمرکز در هر بازار دست پیدا کنیم؛ همانطور که مدتی است در حال انجام این کار هستیم. پس از دستیابی به این قوانین باید شاهد اجرای یک شرایط بازی مساوی باشیم که این اتفاق تا کنون رخ نداده است.

آرمسترانگ گفت که در بلندمدت، امور مالی غیر متمرکز به کاهش ریسک های مرتبط با اشخاص ثالث مورد اعتماد کمک خواهد کرد؛ زیرا همه فعالیت ها به صورت عمومی در بلاک چین قابل حسابرسی خواهند بود.

متاسفانه دیفای در حال حاضر در معرض هک ها و اکسپلویت هایی قرار دارد که باعث شده تنها در سال جاری میلادی بیش از ۳ میلیارد دلار از دارایی کاربران به سرقت برود. به دلیل ناشناس بودن هویت کاربران، وقتی مجرمان وجوهی را از یک قرارداد هوشمند می‌دزدند، یافتن این وجوه می‌تواند کار بسیار دشواری باشد.

برای جلوگیری از رخداد مشکلات مشابه FTX، «چانگ پنگ ژائو» مدیرعامل صرافی بایننس روز سه‌ شنبه گفت که صرافی او به‌زودی به منظور شفاف‌سازی کامل، اثبات ذخایر «Merkle-tree» را معرفی خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×