» ارز دیجیتال » مدیران تصفیه FTX در باهاما: نشانه هایی از کلاهبرداری در این شرکت وجود دارد
FTX

مدیران تصفیه FTX در باهاما: نشانه هایی از کلاهبرداری در این شرکت وجود دارد

26 آبان 1401 3

بر اساس پرونده‌ های دادگاهی که اواخر چهارشنبه توسط تصفیه کنندگان باهامایی این شرکت انجام شد، نشانه‌ هایی وجود دارد که نشان می دهد کلاهبرداری و سوء مدیریت جدی در صرافی رمزارز FTX رخ داده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بر اساس پرونده‌ های دادگاهی که اواخر چهارشنبه توسط تصفیه کنندگان باهامایی این شرکت انجام شد، نشانه‌ هایی وجود دارد که نشان می دهد کلاهبرداری و سوء مدیریت جدی در صرافی رمزارز FTX رخ داده است.

این صرافی رمزارز که دفتر مرکزی آن در باهاما قرار دارد، پس از افشاگری های کوین دسک در مورد تیره شدن روابط آن با شرکت تجاری خواهرش یعنی آلامدا ریسرچ و به دنبال آن وحشت سرمایه‌ گذاران و خروج حجم قابل توجهی از سرمایه آنان از این صرافی، اعلام ورشکستگی کرد.

در سند ثبت شده در دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک آمده است: «یافته‌های به دست آمده تا به امروز نشانگر آن است که احتمالا کلاهبرداری و سوء مدیریت جدی در این صرافی صورت گرفته باشد». این اسناد از طرف برایان سیمز، کوین کمبریج و پیتر گریوز که توسط دادگاه عالی باهاما به سِمت تصفیه کنندگان FTX منصوب شده اند، ثبت شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

FTX در 11 نوامبر در دلاور درخواست ورشکستگی کرد، اما این موضوع هنوز محلی برای بحث و بررسی سیمز است. او در یک پرونده حقوقی سه شنبه گفت که کل گروه در عمل، از باهاما مدیریت می شده است.

پرونده روز چهارشنبه روی مسدود کردن موقت فروش هر گونه دارایی FTX تمرکز دارد، تا زمانی که دادگاه ها به یک تصمیم رسمی تحت فصل ۱۵ قانون ورشکستگی ایالات متحده برسند. شایان ذکر است که فصل 15 مربوط به موضوعات ورشکستگی فرامرزی است.

ورشکستگی FTX

گزارش ‌های رسانه‌ ها در هفته گذشته گویای آن هستند که شرکت آلامدا نزدیک به 10 میلیارد دلار به FTX بدهکار است. این امر در اصل تأیید می‌کند که مدیریت برند FTX از سپرده‌های مشتریان در بورس دارایی دیجیتال FTX برای اعطای وام‌های فاش نشده به آلامدا سوء استفاده کرده است».

این شرکت که حدود 134 شرکت تابعه و وابسته در سراسر جهان دارد، اینک درگیر روند قانونی پیچیده ای برای انحلال و بازپرداخت بیش از یک میلیون طلبکار است.

در اطلاعیه رسمی کمیسیون اوراق بهادار باهاما، روز یکشنبه اعلام شد که سم بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX و آلامدا، روز جمعه استعفا داد و این احتمال وجود دارد که شرکت با پیگرد کیفری روبه رو شود.

شایان ذکر است که ورشکستگی صرافی رمزارز FTX و اعلام عقب نشینی بایننس از عملیات نجات این شرکت ورشکسته، موجب شد که تنها در 24 ساعت بعد از انتشار این خبر موجی شوکه کننده در دنیای رمزارزها ایجاد شود. خبری که باعث بی ثباتی شدید این دارایی ها شد و روند اکثر کوین ها را نزولی کرد.

صرافی

این روند نزولی اما تا به امروز ادامه دارد و به باور بسیاری از کارشناسان با گذشت زمان تبعات و تاثیر آن بر روند بازار به شکل گسترده تری نمود پیدا خواهد کرد. این اتفاق به طرز غیر قابل باوری نشان می دهد که چقدر با سرعت صحبت در مورد مشکلات مالی می تواند در عرض چند روز یا حتی چند ساعت به یک بحران تمام عیار تبدیل شود؛ بحرانی که هنوز باید منتظر پیامدهای آن باشیم.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم- تحلیلگر: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coindesk

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×