» آرشیو اخبار » مدل ” هش ریبن ” برای اولین‌ بار شکست خورد
هش ریبن

مدل ” هش ریبن ” برای اولین‌ بار شکست خورد

14 آذر 1401 5

دن لیم از کریپتو کوانت استدلال کرده است، برای اولین بار صلیب مرگ مدل هش ریبن پس از یک صلیب طلایی و بدون افزایش قیمت بیت کوین تشکیل شده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طبق تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده توسط وبسایت تحلیل جامعه محور ارزهای دیجیتال کریپتو کوانت (CryptoQuant)، مدل محبوب هش ریبن (hash ribbon) که در گذشته چندین روند صعودی بزرگ بیت کوین را به درستی پیش‌بینی کرده بود، برای اولین بار شکست خورده است.

این تئوری محبوب اساساً بر این فرض استوار است که زمانی که ماینرها تسلیم می‌شوند، بیت کوین به انتهای یک چرخه نزولی نزدیک می‌شود.

مدل هش ریبن بیت کوین

تبلیغات جام جهانی قطر

مرحله تسلیم ماینرها زمانی فرا می‌رسد که استخراج بیت کوین پس از یک اصلاح شدید قیمت، دیگر فرایندی سودآور نبوده و ماینرها مجبور می‌شوند دستگاه‌های خود را خاموش کنند. این مدل برای اولین بار توسط چارلز ادواردز (Charles Edwards)، بنیانگذار شرکت سرمایه گذاری کاپریول اینوستمنتس (Capriole Investments)، در سال 2019 معرفی شد.

مدل هش ریبن بر مبنای دو معیار اصلی استوار است که عبارتند از هش ریت بیت کوین (یا همان قدرت محاسباتی کل شبکه) و سختی استخراج که معیاری برای سنجش میزان سختی استخراج رمزارزهای جدید می‌باشد.

هش ریت و سختی شبکه به صورت دو خط میانگین متحرک ساده یا به اصطلاح دو روبان (ribbons) به تصویر کشیده می‌شود. هنگامی که این روبان‌ها از یکدیگر عبور می‌کنند، نشان دهنده شروع تسلیم ماینرها است.

طبق ادعای ادواردز، بر اساس مدل هش ریبن، بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری روی بیت کوین، اواسط مرحله تسلیم ماینرها می‌باشد. هرچند، همانطور که دن لیم (Dan Lim)، از کریپتو کوانت (CryptoQuant) استدلال کرده است، صلیب مرگ وحشتناک مدل هش ریبن برای اولین بار پس از یک صلیب طلایی و بدون افزایش قیمت بیت کوین تشکیل شده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: u.today

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×