» آرشیو اخبار » متوسط ‌دستمزد ماهانه کشورهای جمهوری آسیای میانه
متوسط ‌دستمزد ماهانه کشورهای جمهوری آسیای میانه

متوسط ‌دستمزد ماهانه کشورهای جمهوری آسیای میانه

11 آبان 1401 2

بر اساس گزارش منابع خبری آسیای مرکزی، در بین کشورهای این منطقه تاجیکستان با ۱۵۹ دلار و قزاقستان با ۶۵۰ دلار کمترین و بیشترین دستمزد ماهانه را دارند.

به گزارش گذارنیوز، اندازه متوسط ‌حقوق اسمی ماهانه در کشورهای آسیای مرکزی و روسیه (حقوق واقعی با در نظر گرفتن تورم تعیین می شود) در حال تغییر است، داده ها برای تاجیکستان – در پایان اگوست، ازبکستان در پایان سپتامبر، و برای سایر کشورها در پایان نیمه اول سال اعلام شده است.

براساس این گزارش متوسط دستمزد ماهانه کشورهای قرقیزستان، ازبکستان و ترکمنستان به ترتیب ۲۷۹، ۳۳۵ و ۳۸۳ دلار اعلام شده است. این نرخ برای روسیه ۸۲۸ دلار است.

آسیاپلاس روز چهارشنبه گزارش داد که میانگین دستمزد ماهانه در ازبکستان تقریباً یک چهارم رشد کرده است، درآمد ماهیانه در تاجیکستان نصف همسایگانش است.

تبلیغات جام جهانی قطر

دلیل مقایسه میانگین دستمزد اسمی ماهانه پنج کشور آسیای مرکزی + روسیه این خبر بود که در ازبکستان تقریباً یک چهارم رشد داشته است.

متوسط ‌دستمزد ماهانه کشورهای جمهوری آسیای میانه

متوسط ‌دستمزد اسمی در ژانویه تا سپتامبر سال جاری میلادی(دی۱۴۰۰-شهریور۱۴۰۱) تعلق گرفته در ازبکستان ۳.۷۲ میلیون سم (۳۳۵ دلار) بوده است. به گزارش سرویس مطبوعاتی کمیته آمار دولتی جمهوری این کشور، این رشد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ به ۲۴.۹ درصد رسید.

متوسط ‌حقوق اسمی ماهانه شامل کمک هزینه، حق الزحمه، پرداخت های تشویقی، پرداخت غرامت و پرداخت ساعات کار نکرده و همچنین مالیات بر درآمد کسر شده از افراد و کسورات به صندوق اتحادیه می باشد.

برای محاسبه آن، کمیته آمار دولتی ازبکستان از داده های بیش از ۳ میلیون کارگر در زمینه های مختلف استفاده کرد.

منبع: ایرنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×