» آرشیو اخبار » متا قابلیت ضرب و معامله NFTها را به اینستاگرام افزود
متا اینستاگرام

متا قابلیت ضرب و معامله NFTها را به اینستاگرام افزود

12 آبان 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، شرکت توسعه‌دهنده اینستاگرام، یعنی متا روز دوم نوامبر (11 آبان) در جریان رویداد هفته سازندگان (Creator Week 2022) اعلام کرد که به زودی با اضافه کردن تعدادی ابزار مرتبط با توکن‌های غیرمثلی (NFT) به اپلیکیشن اینستاگرام، به کاربران آن اجازه می‌دهد تا “کلکسیون‌های دیجیتال” خود را در این بستر ساخته و در همان‌جا و یا خارج از اینستاگرام به فروش برسانند.

متا ضمن تایید همکاری این شرکت با بلاکچین پالیگان (Polygon)، می‌گوید سازندگان یک «ابزار سربه‌سر» برای ضرب، نمایش و فروش NFT‌ها در پلتفرم در اختیار خواهند داشت.

 تصویر کانسپت از رابط کاربری متا
تصویر کانسپت از رابط کاربری متا برای اینستاگرام؛ منبع: متا

طبق اعلام این شرگت، گروه کوچکی از سازندگان مستقر در ایالات متحده، در مرحله اول واجد شرایط آزمایش ویژگی‌های جدید و گسترش آن در کشورهای دیگر خواهند بود، اما هنوز هیچ اطلاعاتی درباره زمان انجام این کار ارائه نشده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

ورود متا به دنیای NFTها

علاوه‌براین اقدام بزرگ، متا در این رویداد اعلام کرد که علاوه بر مجموعه فعلی بلاکچین‌های تحت پشتیبانی خود یعنی اتریوم، فلو و پالیگان، پشتیبانی از بلاکچین سولانا و کیف پول محبوب فانتوم را نیز آغاز کرده است. به جز پشتیبانی از NFTهای ویدیویی، قرار است ابَرداده‌هایی مانند نام و توضیحات مجموعه‌های منتخب NFT نیز از بازار اُپن‌سی (OpenSea) اقتباس گردند.

استفان کَسریل (Stephane Kasriel)، رئیس بخش بازرگانی و فناوری مالی متا گفت که این شرکت تا سال 2024 برای خلق یا فروش NFTها هیچ کارمزدی دریافت نخواهد کرد و هزینه‌های گس بلاکچین برای خریداران، در زمان راه‌اندازی پوشش داده خواهند شد، اما مشخص نکرد که زمان دقیق این راه‌اندازی چه روزی است.

وی با اشاره به کمیسیون 30 درصدی اپل در فروش NFT که به دلیل گران‌تر بودن از حد میانگین 2.5 درصدی کمیسیون اعمال‌شده توسط بازارهای NFT مانند اُپن‌سی، انتقادات زیادی را به همراه داشت، اذعان نمود که تراکنش‌های NFT همچنان مشمول «کارمزد اَپ‌استور» خواهند بود.

با این کار، به نظر می‌رسد خریداران نمی‌توانند NFTهای اینستاگرام را با استفاده از رمزارز از طریق برنامه اینستاگرام خریداری کنند، چراکه هم اپل و هم گوگل فقط از خریدهای درون برنامه‌ای و فقط با استفاده از ارزهای فیات پشتیبانی می‌کنند و هر دو پلتفرم، وجود هرگونه دکمه، لینک خارجی یا سایر گزینه‌هایی که راهی برای دور زدن این قانون در اختیار کاربر قرار می‌دهد را ممنوع کرده‌اند.

متا هنوز درمورد میزان کارمزدی که قصد دارد از فروش NFTها دریافت کند و سیستم حق امتیاز سازنده‌ اثر، هیچ صحبتی نکرده است؛ پس هنوز مشخص نیست که آیا این پلتفرم نیز فشارهای اخیر بازارهای NFT را دنبال و به سمت مدلهای انتخابی حق فروش حرکت خواهد کرد یا خیر.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×