» آرشیو اخبار » ماندگاری در فضای مجازی در دوران کرونا دو برابر شد
ماندگاری در فضای مجازی در دوران کرونا دو برابر شد

ماندگاری در فضای مجازی در دوران کرونا دو برابر شد

10 شهریور 1401 5

به گزارش گذارنیوز، سید «ابوالحسن فیروزآبادی» گفت: فضای مجازی چند رکن دارد که باعث توسعه آن شده است، اپیدمی‌ تبدیل به پاندمی‌ می شود لذا نیازمند قرارگاه ویژه هستیم.

کرونا باعث افزایش سرعت فضای مجازی شده است

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: شاهد تحول در فضای مجازی هستیم ، به طوری که کرونا باعث افزایش سرعت فضای مجازی شده است. ما وارد عصر سایبر فیزیک می‌شویم یعنی انسان‌ها در اکوسیستم فضای مجازی زیست می‌کنند و روزی حدود ۴ ساعت در فضای مجازی به سر می‌برند که در روح و روان تاثیر دارد.

ماندگاری در فضای مجازی در دوران کرونا دو برابر شد

تبلیغات جام جهانی قطر

۲۰ درصد ترافیک اینترنت کشور مربوط به کودکان است

فیروز آبادی توضیح داد: کرونا سبب حضور بیشتر در شبکه اجتماعی شده است که از ۲.۴ ساعت به ۴ ساعت در روز رسیده است، شبکه شاد ۲۶ میلیون بازدید خورده و یا دانلود شده است، ۲۰ درصد ترافیک اینترنت کشور مربوط به کودکان است. در بعضی روز‌ها ۱۲ میلیون نفر به صورت برخط در این برنامه حضور داشتند. این نشانه ماندگاری در فضای مجازی است.

ماندگاری در فضای مجازی در دوران کرونا دو برابر شد

گفت: دورکاری افراد نیز در بعضی از پلتفرم‌ها مانند اسکای روم و یا برنامه ایرانی شبیه به آن باعث شده است تا ۴۰۰ میلیون نفر به صورت آنلاین از این برنامه ایرانی استفاده کنند.

فیروزآبادی افزود: ما باید فناوری‌های زیست بوم جدید سایبر فیزیک را تقویت کنیم و از هوش مصنوعی، شبکه‌های اجتماعی و بانک‌های بزرگ اجتماعی استفاده کنیم و همچنین باید تدابیری برای امنیت بیشتر و آرامش روان مردم پیش بینی کنیم.

او تاکید کرد در پنج سال آینده چالش‌های جدی در حوزه فضای مجازی شکل می‌گیرد که تمام دنیا دنبال حل آن هستند.

فیروز آبادی با اشاره به اخبار جعلی کرونا که بسیار درسر ساز بود، توضیح داد: نزدیک به ۱۰۶ هزار تکذیبیه منتشر شده که منشا آن فقط تلگرم بوده است و ۱۵ هزار تکذیبیه به دلیل اخبار اینستاگرام منتشر شده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: در دوران کرونا نزدیک به ۳۰۰ میلیارد خبر کرونایی توسط مردم بازدید شده است که میزان قابل توجهی است.

او درباره روانشناس نما‌ها نیز گفت: حدود ۱۲ هزار کانال تلگرامی و ۳ هزار صفحه ایسنتاگرامی مرتبط با حوزه روانشناسی وجود دارد که بیشتر آن‌ها توسط افراد فاقد صلاحیت مدیریت می‌شود.

منبع: باشگاه

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×