» آرشیو اخبار » لپ‌تاپ جدید ایسوس؛ انقلابی در عرصه صفحه های نمایشی تاشو
لپ‌تاپ جدید ایسوس؛ انقلابی در عرصه صفحه های نمایشی تاشو

لپ‌تاپ جدید ایسوس؛ انقلابی در عرصه صفحه های نمایشی تاشو

19 شهریور 1401 6

شرکت تایوانی ایسوس لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش تاشو Zenbook 17 Fold OLED را روانه بازار کرده است.

به گزارش گذارنیوز، شرکت تایوانی ایسوس لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش تاشو Zenbook 17 Fold OLED را روانه بازار کرده است. این دستگاه آینده‌نگر که روز چهارشنبه در IFA یا Internationale Funkausstellung برلین معرفی شد، دارای صفحه نمایش لمسی OLED 17.3 اینچی تاشو با لولا در وسط است.

لپ‌تاپ جدید ایسوس؛ انقلابی در عرصه صفحه های نمایشی تاشو

ایسوس می گوید صفحه نمایش لمسی به اندازه ۱۲.۵ اینچی تا می شود و از یک ورق کاغذ فتوکپی برای حمل در کیف شما کوچکتر است. این دستگاه در سه ماهه چهارم (سه ماه آخر سال) در سطح جهانی عرضه خواهد شد، اما ارزان نخواهد بود؛ قیمت آن از ۳۴۹۹ دلار شروع می شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

لپ‌تاپ جدید ایسوس؛ انقلابی در عرصه صفحه های نمایشی تاشو
Zenbook 17 Fold OLED به کاربران دو اندازه نمایشگر OLED را در یک دستگاه می دهد؛ اولاً یک صفحه نمایش لمسی بزرگ ۱۷.۳ اینچی ۲.۵K که از وسط تا می شود. وقتی کاملاً بسته شود، یک دستگاه جمع و جور و قابل حمل ۱۲.۵ اینچی خواهد شد.

ایسوس می گوید که یک لولا ۱۸۰ درجه با مهندسی دقیق در میان صفحه قرار دارد که برای مقاومت در برابر بیش از ۳۰,۰۰۰ چرخه باز و بسته شدن آزمایش شده است. وقتی باز شود، کاربران می‌توانند صفحه را به بخش‌هایی تقسیم کنند که هر کدام برنامه‌های متفاوتی را نشان می‌دهند.

لپ‌تاپ جدید ایسوس؛ انقلابی در عرصه صفحه های نمایشی تاشو

Zenbook 17 Fold OLED دارای صفحه کلید بلوتوثی است، البته با صفحه کلید مجازی نیز کار می کند که بخشی از صفحه نمایش را اشغال می کند.

ایسوس می‌گوید که این دستگاه می‌تواند مانند تبلت (با باز شدن کامل صفحه نمایش)، لپ‌تاپ (با صفحه‌نمایش نیمه تا شده در حین استفاده از صفحه‌کلید) و کتاب الکترونیکی (مانند کتاب باز) استفاده شود. Zenbook 17 Fold OLED اولین بار در ماه ژانویه در نمایشگاه CES 2022 در لاس وگاس رونمایی شد، اما ایسوس امروز به طور رسمی این دستگاه را در IFA برلین معرفی کرد.

IFA که هر ساله برگزار می شود، یکی از نمایشگاه های تجاری پیشرو در جهان برای لوازم الکترونیکی مصرفی و لوازم خانگی است که هر سال در برلین برگزار می شود. IFA امسال از ۲ تا ۶ سپتامبر برگزار می شود و اولین رویداد حضوری در مقیاس کامل برای سه سال است که به دلیل همه گیری کرونا، ممکن نبود. بیش از ۱,۰۰۰ غرفه‌دار از بیش از ۳۰ کشور، محصولات خود را به خرده‌فروشان، خریداران و کارشناسان صنعت از جمله سامسونگ، ال‌جی، هواوی و نوکیا ارائه خواهند کرد.

منبع: روزیاتو

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×