» آرشیو اخبار » لزوم حرکت آرام بلاکچین کاردانو (ADA) به سمت به‌روزرسانی میتریل
بلاکچین کاردانو

لزوم حرکت آرام بلاکچین کاردانو (ADA) به سمت به‌روزرسانی میتریل

30 خرداد 1401 8

آیا استیکینگ (staking) می تواند در ابزارهای چند امضایی مفید باشد؟

به گزارش گروه ترجمه گذارنیوز، طبق توضیحی که آقای اشمیدل (Schmiedel) به اشتراک گذاشت، میتریل (Mithril) برخلاف راه‌حل‌های چند امضایی موجود عمل می‌کند. در سیستم های چند امضایی، تراکنش ها باید توسط اکثریت شرکت کنندگان تأیید شود.
در برخی از طرح‌های چند امضایی، این محدودیت حتی بالاتر است. بخش ارزهای دیجیتال، کیف پول‌های چند امضایی 6/7 و 7/8 را می‌شناسد.
ساختار پیچیده چند امضایی میتریل (Mithril) این رویه را پیش می‌برد:
به کاربران اجازه می‌دهد تا تعداد ADA را که توسط امضاکنندگان به اشتراک گذاشته شده است، در نظر بگیرند تا نقش خود را در فرآیندهای تأیید، ارزیابی کنند.
این راه حل که توسط توسعه دهندگان اصلی Input Output Global (به نام های پیروس چایدوس Pyrros Chaidos) (و آگلوس کیایاس) (Aggelos Kiayias ) ارائه شده است، طراحی های چندامضایی را منصفانه تر و جامع تر می کند:
برای امضای یک پیام، m امضاکننده محتمل بر اساس سهامشان به طور تصادفی انتخاب می شوند. اگر k امضاکننده از m امضا کننده، امضا کنند، یک امضای کامل به دست می‌آید (…) پارامترهای این امر بسیار مهم هستند، زیرا شما مایل نیستید که فقط 3 دارنده «نماینده» کل شبکه باشند.

طراحی میتریل(Mithril) به موارد استفاده متعدد در Web3 مرتبط است. آقای اشمیدل مطمئن است که این طراحی می‌تواند برای تأیید پست‌های بازرسی بلاکچین و حتی ارتقای دوره ولتر(Voltair-era) مفید باشد.

تبلیغات جام جهانی قطر

ثبت رکوردهای جدید اکوسیستم‌هایdApps کاردانو

کارایی میتریل (Mithril) با پیچیدگی لگاریتمی و طراحی نرم افزار پیچیده آن تضمین شده است.
همانطور که قبلا توسط U.Today مطرح شده بود، در فصل دوم سال 2022، رشد اکوسیستم کاردانو به گونه ای شتاب گرفت که بیش از 1000 برنامه کاربردی از حوزه های مختلف را در خود جای داد.
این برنامه ها عمدتاً از بخش NFT هستند. مجموعه‌ای از توکن‌های دیجیتال و بازار تقریباً 50 درصد از همه dAppها را بر عهده دارند. استیبل کوین ها، ابزارهای توسعه دهنده و جوامع نیز برای اکوسیستم کاردانو (ADA) مهم هستند.

درباره نویسنده:
ولادیسلاو سوپوف، تحلیلگر و نویسنده بلاکچین با پیشینه علمی همراه با بیش از 6 سال تجربه در تجزیه و تحلیل فناوری اطلاعات و بیش از 3 سال در بلاکچین و تجربه کار در تجزیه و تحلیل مستقل و همچنین در استارت آپ ها (سواپ آنلاین) (Swap.online، مونورتو (Monoreto)، اتیک لب (Attic Lab) (و غیره).

 

مترجم: سحر سامه سالاری

منبع: u.today

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×