» آرشیو اخبار » قیمت نفت افزایش یافت
نفت خام

قیمت نفت افزایش یافت

23 آبان 1401 4

قیمت نفت روز دوشنبه در پی اقدام چین در تسهیل شماری از پروتکلهای کووید ۱۹ و امیدواری بازار به احیای فعالیت اقتصادی و تقاضا برای سوخت در این کشور، افزایش یافت.

به گزارش گذارنیوز، بهای معاملات نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت اوایل معاملات حدود یک درصد صعود کرده بودند اما در ادامه، بخشی از رشد قیمت خود را از دست دادند. بهای معاملات نفت برنت با ۳۱ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۹۶ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز جمعه ۱.۱ درصد افزایش داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۳ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۸۹ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا با ۲.۹ درصد افزایش بسته شد.

قیمت کالاها روز جمعه پس از این که کمیسیون ملی سلامت چین، در تدابیر کنترل و پیشگیری کووید تغییراتی داد، روند صعودی را در پیش گرفتند. اما آمار ابتلا به کووید در چین آخر هفته افزایش پیدا کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

لئون لی، تحلیلگر شرکت “سی ام سی مارکتس” در این باره گفت: بازار بسیار خوش بین است. ویروس در زمستان سریع‌تر شیوع پیدا می‌کند و افزایش سریع موارد ابتلا، تنظیم سیاست کووید صفر را برای دولت چین غیرممکن می‌کند. بعلاوه اعلام این سیاست برای اجرا، مدتی طول خواهد کشید بنابراین، برای آزادسازی کامل چین ممکن است ناچار شویم تا سه ماهه نخست سال آینده صبر کنیم که به معنای غیرپایدار بودن روند بهبود قیمت نفت است.

تسهیل محدودیتها در چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، شامل کوتاه شدن مدت قرنطینه برای تماس نزدیک با موارد ابتلا و کاهش مدت قرنطینه برای مسافران داخلی به دو روز و همچنین حذف جریمه ایرلاینها برای انتقال مسافران مبتلاست.

تقاضای چین برای نفت عربستان سعودی هم ضعیف مانده است و چندین پالایشگاه چینی از این کشور خواستند در دسامبر نفت کمتری دریافت کنند.

تحلیلگران شرکت آی‌ان‌جی در یادداشتی نوشتند: تسهیل تدابیر قرنطینه مطمئنا گامی در مسیر صحیح است اما اگر قرار باشد روند اخیر ادامه پیدا کند، بازار احتمالا به تسهیل بیشتری نیاز دارد.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه گفت: هند می‌تواند هر میزانی که می خواهد نفت روسیه را در قیمت خارج از مکانیزم سقف قیمت گروه هفت خریداری کند اما از خدمات بیمه، فاینانس و دریایی غربی برخوردار نخواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال، رشد قیمت دلار آمریکا در معاملات روز جاری، روند افزایش قیمت نفت را محدود کرد.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×