» آرشیو اخبار » قیمت خودرو پنجشنبه 3 شهریور اعلام شد
قیمت خودرو دوشنبه 16 آبان اعلام شد

قیمت خودرو پنجشنبه 3 شهریور اعلام شد

3 شهریور 1401 5

به گزارش گذارنیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز پنجشنبه سوم شهریور ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی

قیمت خودرو صفر داخلی امروز پنجشنبه سوم شهریور ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

تبلیغات جام جهانی قطر

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز امروز شه میلیون تومان افزایش داشت و به ۴۰۳ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۷ اتومات هم در قیمت ۶۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک‌پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته چهار میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به ۲۹۷ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۵ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک نیز پنج میلیون تومان افزایش داشت و امروز در قیمت ۵۷۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

اما در این میان خودروی پژو پارس اتوماتیک نسبت به روز گذشته ۱۳ میلیون تومان کاهش داشت و به ۴۵۳ میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو پنجشنبه 3 شهریور اعلام شد

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو گفت: در حال حاضر بازار خودروی کشور در وضعیت رکودی قرار دارد. اگر مذاکرات وین به نتیجه برسد، بازار مجددا در رکود می‌رود و با اندکی کاهش قیمت مواجه خواهیم بود. اما این روند کوتاه مدت است و سپس روند تورمی بسیار کندی را پیش می‌گیرد.

او افزود: اما اگر مذاکرات به نتیجه‌ای نرسد، در فصل پاییز جهش قیمت در بازار دیده می‌شود. دولت نیز سعی در گفتار درمانی و کنترل قیمت‌ها خواهد کرد.

چندی پیش نیز، کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: هیچ اتفاق تازه‌ای در بازار رخ نداده که قیمت خودرو را ارزان کند. نه تیراژ تولید بالا رفته که تعادل به بازار برگردد و نه تکلیف واردات مشخص شده که سیگنال کاهش قیمت به خریداران بدهد.

این کارشناس خودرو می‌گوید تنها عاملی که بر کاهش قیمت‌ها اثر گذاشته است، کاهش قیمت دلار است. به گفته این کارشناس، خودرو در سال‌های گذشته به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل و بازار آن تبدیل به یک بازار دلاری شده است. یعتی قیمت خودرو مستقیما به قیمت دلار وابسته است. دلار ارزان شود، خودرو هم کمی ارزان امی‌شود و افزایش نرخ دلار، باعث رشد قیمت‌ها می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×