» ارز دیجیتال » قیمت بیت کوین و مبارزه اتریوم پس از تصمیم فدرال رزرو
قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین و مبارزه اتریوم پس از تصمیم فدرال رزرو

2 مهر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، اخیراً قیمت بیت کوین روند نزولی جدیدی را در پیش گرفته و به زیر سطح 19 هزار دلار کشیده شده است. ارزش اتریوم بیش از 5 درصد کاهش یافت و زیر سطح 1250 دلار معامله شد، این در حالی  است که قیمت ریپل (XRP) در حال تثبیت بر روی سطح قیمتی 40 صدم دلار است.

قیمت ارزهای دیجیتال سلسیوس (CEL)، الگورند (ALGO) و چیلیز (CHZ) نیز هر کدام بیش از 5 درصد افزایش یافته است.

قیمت بیت کوین برای رد مقاومت 19 هزار و پانصد دلاری تلاش کرد. این در حالی است که در حال حاضر بیت کوین زیر 19 هزار دلار معامله می‌شود. افزایش نرخ بهره بانک مرکزی ایالات متحده تا 3.25 درصد، فشار فروش را در این رمزارز افزایش داد و حال خطر حرکت به سطح زیر 18 هزار دلار نیز متصور است.

تبلیغات جام جهانی قطر

به طور مشابه اکثر آلت کوین‌های اصلی نیز روندی رو به پایین را تجربه می‌کنند. شتاب نزولی اتریوم (ETH) سرعت پیدا کرده، به گونه‌ای که قیمت آن به زیر سطح 1250 دلار رسیده است. اما در حال حاضر ریپل در حال تثبیت بالای سطح 0.4 دلار است. کاردانو نیز در حال حرکت به سطوح پایین‌تر از 0.432 دلار است.

قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین پس از تلاش برای رد سطح مقاومتی 19 هزار و پانصد دلار، روند نزولی را در پیش گرفته است. بیت کوین به سرعت خود را به زیر سطح 19 هزار و 250 دلار رسانده و حتی زیر میانگین متحرک ساده 50 ساعته خود قرار گرفته است. قیمت آن حتی در لحظه‌ای به زیر ناحیه حمایتی 18 هزار و 380 دلار نیز رسید و ناحیه قیمتی 18 هزار و 150 دلار نیز را هم آزمایش کرد.

اکنون نمودار قیمت در حال اصلاح به سمت سطح‌های بالاتر است و با مقاومت اول در محدوده 18 هزار و 780 دلار مواجه شده است. انتظار می‌رود اصلاح بعدی در محدوده قیمتی 19 هزار دلار رخ دهد و در صورتی که بتواند میانگین متحرک 50 ساعته را پشت سر بگذارد، ممکن است تا 19 هزار و پانصد دلار نیز بالا بیاید.

از جنبه نزولی، نزدیک‌ترین محدوده حمایتی برای بیت کوین سطح 18 هزار و 380 دلار است. حمایت اصلی بعدی در محدوده 18 هزار و 150 دلاری قرار دارد و چنانچه قیمت بیت کوین آن را نیز پشت سر بگذارد، به احتمال زیاد تا 17 هزار و 800 دلار سقوط می‌کند.

قیمت اتریوم

قیمت اتریوم از محدوده مقاومتی 1410 دلار کاهش شدیدی را تجربه کرده است. اتریوم در این حرکت بیش از 5 درصد از ارزش خود را از دست داد و زیر سطح 1300 دلار معامله شد. در تایم فریم یک ساعته، شاهد حرکت نمودار قیمت مرتبط با خط روند صعودی 1330 دلار به زیر میانگین متحرک ساده 50 ساعته بودیم.

نمودار قیمت در این حرکت، ناحیه 1220 دلار را نیز آزمایش کرد و در حال حاضر در حال اصلاح به سمت سطوح بالاتر است. قیمت اتریوم در روند صعودی احتمالی با مقاومت 1315 دلاری مواجه است. مقاومت‌ اصلی بعدی در نزدیکی سطوح قیمتی 1345 و 1350 دلاری در حال شکل‌گیری است.

قیمت اتریوم در روند نزولی احتمالی، حمایت اولیه سطح 1240 دلاری را در پیش رو دارد. در صورتی که این حمایت را بشکند، سطح اصلی بعدی حمایتی در محدوده 1220 دلار خواهد بود و ممکن است قیمت پس از شکستن این سطح، قیمت 1165 دلار را نیز آزمایش کند.

قیمت رمزارزهای کاردانو (ADA)، بایننس کوین (BNB)، سولانا (SOL)، دوج کوین (DOGE) و ریپل (XRP)

قیمت بیت کوین

قیمت کاردانو (ADA) به آرامی به زیر سطوح پایین‌تر از 0.45 دلار حرکت می‌کند. اولین سطح حمایتی اصلی آن در محدوده 0.432 دلار قرار دارد و در صورتی که آن را بشکند، می‌تواند سطح 0.42 دلار را نیز آزمایش کند.

قیمت بایننس کوین (BNB) به پایین سطح 268 دلار آمده است. نمودار قیمت این رمزارز در حال حاضر به سمت پایین حرکت می‌کند و ممکن است دوباره محدوده حمایتی 262 دلاری را لمس کند. در صورت شکستن این محدوده، محدوده حمایتی بعدی در سطح 255 دلاری خواهد بود.

قیمت سولانا (SOL) به آرامی به سمت سطح زیر 30.5 دلار حرکت می‌کند. در صورت ادامه این روند نزولی، حمایت بعدی آن در نزدیکی سطوح قیمتی 30.2 و 30 دلار قرار دارد، که در صورت شکستن این سطوح، خرس‌ها قدرت را در بازار به دست خواهند گرفت.

دوج کوین (DOGE) به زیر سطح 580 ده هزارم دلار حرکت کرده است و به نظر می‌رسد بخواهد دوباره سطح حمایتی 550 ده هزارم دلاری را آزمایش کند. در غیر این صورت می‌تواند به سمت سطح مقاومتی 60 هزارم دلاری حرکت کند.

قیمت ریپل (XRP) در حال تثبیت گین‌های بالاتر از سطح مقاومتی 0.40 دلاری است. اگر گاوها همچنان در این بازار فعال باشند، ممکن است این رمزارز حرکت جدیدی را به سمت ناحیه مقاومتی 0.425 دلاری شروع کند.

بازار امروز سایر آلت کوین‌ها

قیمت بیت کوین

امروزه برخی از آلت کوین‌ها از جمله سلسیوس (CEL)، الگورند (ALGO)، چیلیز (CHZ)، ریون کوین (RVN)، یونی سواپ (UNI)، کامپاند (COMP)، نوترینو یو‌اس‌دی (USDN)، کوساما (KSM)، کلایتن (KLAY) و لیدو دائو (LDO) بازار سبزی را تجربه کردند. به عنوان مثال رمزارز سلسیوس (CEL) بیش از 8 درصد رشد کرد و بالاتر از سطح 1.55 دلار معامله شد.

به طور کلی افزایش فشار فروش باعث شده که قیمت بیت کوین همچنان زیر سطح 19 هزار دلار باقی بماند. اگر خرس‌ها همچنان در این بازار فعال باشند، قیمت بیت کوین ممکن است به زیر سطح 18 هزار دلار سقوط کند.

مترجم: خاطره باقری

منبع: cryptonews

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×