» آرشیو اخبار » قیمت برق در آلمان 10 برابر شد
قیمت برق در آلمان 10 برابر شد

قیمت برق در آلمان 10 برابر شد

5 شهریور 1401 7

به گزارش گذارنیوز به نقل از بلومبرگ، در معاملات دیروز بورس انرژی اروپا قیمت برق 7/6 درصد بالا رفت.

افزایش 38 درصدی قیمت برق در اروپا

به طور کلی طی هفته‌ای که گذشت شاهد افزایش 39 درصدی قیمت برق در اروپا بودیم. کار به جایی رسیده که قیمت هر مگاوات ساعت برق برای تحویل در سال آینده در آلمان به 800 یورو رسیده که بیش از 10 برابر قیمت برق در این کشور طی سال گذشته همین موقع بوده است.

قیمت برق به صورت روزانه در حال افزایش است

با نزدیک شدن فصل زمستان، قیمت برق به صورت روزانه در کشورهای اروپایی در حال افزایش است. نگرانی‌ها نسبت به چالش‌های موجود در ادامه صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورداستریم1 در حال دامن زدن به بحران پیش‌آمده است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

تبلیغات جام جهانی قطر

قیمت برق در آلمان 10 برابر شد

افزایش قیمت برق و گاز باعث بالا رفتن تورم

دولت آلمان پیشتر به اپراتورهای گازی دستور داده است انبارهای ذخیره زیرزمینی گاز این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا فصل زمستان تا 95 درصد ظرفیت پر کنند، اما کارشناسان نسبت به اجرای این برنامه تردید دارند. افزایش قیمت برق و گاز باعث بالا رفتن تورم و آسیب به خانوارها و شرکت‌ها در سراسر اروپا شده است.

کشورهای اروپایی در تلاش هستند تا با اجرای سیاست‌هایی مصرف برق و گاز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پایین بیاورند که از جمله آنها ممنوع شدن استفاده از روشنایی در فضای بیرونی ساختمان‌ها و پایین آوردن دمای گرمایش درون خانه‌ها است.

قیمت برق در آلمان 10 برابر شد

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×