» آرشیو اخبار » قزاقستان آماده قانونی کردن رمزارزها

قزاقستان آماده قانونی کردن رمزارزها

7 مهر 1401 4

به نقل از خبرگزاری محلی اینفورمبرو (Informburo)، قاسم جومارت توکایف (Kassym-Jomart Tokayev)، رئیس جمهور قزاقستان، در 28 سپتامبر(6 مهر) گفت که قزاقستان، در صورت وجود تقاضا، آماده قانونی کردن مکانیزمی برای تبدیل ارزهای دیجیتال به پول نقد است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، توکایف طی سخنانی در مجمع بین‌المللی دیجیتال بریج (2022 Digital Bridge) تاکید کرد که قزاقستان قصد دارد در زمینه فناوری دیجیتال، اکوسیستم ارزهای دیجیتال و استخراجِ قانونگذاری شده به یک رهبر بین‌المللی تبدیل شود. وی خاطرنشان کرد که دولت قزاقستان اصلاحیه‌هایی را در قانون ملی برای اجرای سازوکاری برای تبدیل ارزهای دیجیتال در مرکز مالی بین‌المللی آستانه (Astana) آماده کرده است.

گزارش شده است که رئیس جمهور این کشور از غرفه مشترک بانک وام دهنده بزرگ محلی اوراسیا و صرافی رمزارز اینتی‌بیکس (Intebix) در رویداد دیجیتال بریج بازدید کرد.

طبق گزارش‌های محلی، بانک اوراسیا و اینتی‌بیکس اعلام کردند که به طور مشترک اولین خرید رمزارز تنظیم‌شده این بانک را برای فیات تکمیل کردند. این سابقه نقطه عطفی در پذیرش رمزارز قزاقستان به شمار می‌رود و به مردم قزاقستان اجازه می‌دهد تا به صورت قانونی برای ارز ملی تنگه، ارز دیجیتال خریداری کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

قزاقستان

سایر شرکت‌های حاضر در پروژه‌های آزمایشی رمزارزی شامل صرافی‌های رمزارزی مانند ATAIX و همچنین بزرگترین بانک قزاقستان، هالیک بانک (Halyk Bank) و آلتین بانک(Altyn Bank) هستند.

این خبر در حالی منتشر می شود که هزاران روس تنها یک هفته پس از آن که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از بسیج نسبی نیروهای ذخیره برای جنگ در اوکراین خبر داد، وارد قزاقستان شدند. در 21 سپتامبر (30 شهریور)، هالیک بانک استفاده از کارت‌های پرداخت میر روسیه را به دلیل هشدارهای تحریمی وزارت خزانه داری ایالات متحده به حالت تعلیق درآورد.

قزاقستان تنها کشوری نیست که به عنوان یک مقصد محبوب برای خروج روس‌ها از کشور ظاهر شده است و برای تقویت پذیرش رمزارز کار می‌کند. کشور همسایه آن یعنی گرجستان نیز به منظور تبدیل شدن به یک مرکز جهانی رمزارزی، در حال حرکت به سمت معرفی مقررات جدید رمزارز بوده است.

در حالی که به نظر می‌رسد کشورهایی مانند گرجستان و قزاقستان از ارزهای دیجیتال در کنار روس‌هایی که از بسیج گریخته‌اند استقبال می کنند، اروپا به طور فزاینده ای نگران روی آوردن روس‌ها به ارزهای دیجیتال برای دسترسی به پول خود است. پس از محدود کردن پرداخت‌های روسیه به کیف پول‌های ارز دیجیتال اروپایی به 10 هزار یورو در ماه آوریل (اردیبهشت 1401)، اتحادیه اروپا هم اکنون در نظر دارد اتباع و نهادهای روسی را از نگهداری هر گونه دارایی در کیف پول‌های رمزارزی اتحادیه اروپا منع کند.

همانطور که قبلا گزارش شده بود، روسیه تا حد زیادی به زیرساخت ارزهای دیجیتال خارجی برای انجام عملیات ارزهای دیجیتال متکی بوده است. بانک روسیه بارها استدلال کرده است که این کشور نباید صرافی های رمزارزی محلی را قانونی کند.

مترجم:‌ مهدی گچلو
منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×