» آرشیو اخبار » قدرتمندترین موشک فضایی جهان امروز پرتاب می‌شود
قدرتمندترین موشک فضایی جهان امروز پرتاب می‌شود

قدرتمندترین موشک فضایی جهان امروز پرتاب می‌شود

7 شهریور 1401 5

به گزارش گذارنیوز، قدرتمندترین موشک فضایی جهان امروز پرتاب می‌شود، به نقل خبرگزاري فرانسه، موشک جدید سازمان هوا و فضای آمریکا (ناسا) که قدرتمندترین موشک فضایی جهان به شمار می‌آید امروز دوشنبه از مرکز فضایی کندی در ایالت فلوریدای آمریکا پرتاب و راهی کره ماه می‌شود.

پرتاب قدرتمندترین موشک فضایی به کره ماه

قدرتمندترین موشک فضایی جهان امروز پرتاب می‌شود

 

تبلیغات جام جهانی قطر

ماموریت فضایی آرتمیس ۱ که از یک دهه قبل روی آن کار می‌شود، قرار است شش هفته در فضا ادامه داشته باشد. ۵۰ سال از ماموریت فضایی آپولو برای اکتشاف ماه می‌گذرد و انسان بار دیگر می‌خواهد به نزدیک‌ترین همسایه کره خاکی خود بازگردد تا راه برای سفر به سیاره مریخ، با همین سفینه فضایی گشوده شود.

فرستادن یک زن و یک رنگین پوست به ماه

کپسول فضایی اوریون که بدون سرنشین آزمایش می‌شود، به مدار ماه فرستاده خواهد شد تا اطمینان یابد می‌تواند سفری امن را برای فضانوردانی که بعدا می‌خواهند روی ماه قدم بگذارند، فراهم کند. برنامه ریزی شده است که در سفر بعدی، برای نخستین بار یک زن و یک رنگین پوست به ماه بروند.

قرار است موشک نارنجی و سفید رنگ “اس ال اس SLS ” در ساعت ۰۸:۳۳ به وقت محلی (۱۲:۳۳ به وقت گرینویچ، ۱۴:۳۳ به وقت فرانسه، ۱۷:۰۳ به وقت تهران) از مرکز فضایی کندی به فضا پرتاب شود.

در صورت بارش باران یا وقوع طوفان، این موشک ۹۸ متری به فضا پرتاب نخواهد شد. ذخیره سوخت این موشک با ۳ میلیون لیتر هیدروژن و اکسیژن مایع پر شده است.

 

قدرتمندترین موشک فضایی جهان امروز پرتاب می‌شود

منبع: صداوسیما

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×