» آرشیو اخبار » فیلم «عنکبوت مقدس» یک تصویرسازی غیرانسانی از مردم متدین ایران است

فیلم «عنکبوت مقدس» یک تصویرسازی غیرانسانی از مردم متدین ایران است

11 خرداد 1401 5

به گزارش گذارنیوز، «سید وحیدموسوی» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن محکوم کردن اهانت فیلم عنکبوت مقدس به امام مهربانی ها گفت: این روزهای اخیر مباحث پیرامون فیلم عنکبوت مقدس بسیار داغ است، به طوریکه تقریبا همه اقشار مردم به توهین انجام شده به ساحت مقدس امام رئوف و مهربانی، علی ابن رضا(ع) به خصوص در پوستر منتشر شده در فضای مجازی که تداعی کننده تار عنکبوت است، واکنش نشان دادند.
این فعال رسانه افزود:اما فیلم عنکبوت مقدس در ظاهر به ماجرای سعید حنایی قاتل زنجیره ای که از تابستان سال ۷۹ تا تابستان سال بعد ۱۶ زن خیابانی را به قتل رساند می پردازد اما این فیلم که به طور حتم یک فیلم ضد ایرانی محسوب می شود و بی شک حامیان سازندگان این فیلم فقط سیاه نمایی از جامعه شهری به خصوص شهر مشهد که یکی از کلانشهرهای مذهبی جهان است را دنبال می کنند و تلاش دارند تا با القای ناامنی و بد جلوه دادن قشر مذهبی به آتش تفرقه انگیزی بدمند.
وی اظهارداشت:سعید حنایی تا کنون سوژه خوبی برای آثار سینمایی بوده که در آخرین اثر اقتباس شده از این ماجرا می توان به فیلم عنکبوت ساخته ابراهیم ایرج زاد و با نقش آفرینی محسن تنابنده اشاره کرد
موسوی ادامه داد:اگر چه بازیگر زن این فیلم در جشنواره کاملا سیاسی کن جایزه گرفت اما همه حتی بزرگان سینمای جهان هم می دانند که این فستیوال فقط سیاسی است لذا در این سالهای اخیر شاهد حضور کمرنگ سینماگران و بازیگران مطرح جهان بودیم.
این فعال رسانه گفت:مردم زهرا امیر ابراهیمی را بیشتر از آنکه به خاطر هنر و توانایی هایش بشناسند، او را به واسطه انتشار گسترده فیلم رابطه خصوصی اش می شناسند و شاید اصلی ترین دلیلی که سازندگان فیلم عنکبوت مقدس با توجه به ضعف های هنری امیرابراهیمی، سراغ او رفتند هم همین موضوع بوده باشد.
وی بیان کرد:با توجه به اینکه این بازیگر برای ایفای این نقش جایزه گرفت اما این فیلم به همراه فیلم برادران لیلا ساخته سعید روستایی جزء فیلمهایی بود که مورد استقبال تماشاگران قرار نگرفت حتی نتوانست نگاه منتقدان مجله فیلم اسکرین که سهم منتقدان اروپایی در آن پر رنگ است را هم جلب کند.
موسوی تاکیدکرد:این فیلم که فضای مشهد را نشان می دهد در کشور اردن فیلمبرداری شد، فیلمی تیره و تار که مسائل جنسی و مذهب را در رابطه با یک قاتل زنجیره ای زنان خیابانی تحلیل می کند، این فیلم را باید در ادامه روند تولید فیلم‌های ضد ایرانی دانست که در چند دهه گذشته با تزریق بودجه‌های کلان ناتوی فرهنگی در ایران و خارج از کشور تولید می‌شوند تا از ایران چهره ‌ای عقب مانده ارائه دهند.
این فعال رسانه ادامه داد:فیلم‌های ایران ستیز را باید مکمل و مجوزی برای مشروعیت بخشیدن به تحریم‌های ایران قلمداد کرد، در واقع بهترین دستاویز برای تنگ‌تر کردن حلقه تحریم علیه ایران فیلم‌هایی است که از سوی خود ایرانی‌ها ساخته شده باشد.
وی افزود:نمایش این آثار در خارج از ایران افکار عمومی را متقاعد می‌کند که تحریم‌ها ابزار درستی بر ضد ایران هستند و معلوم است که فشار‌ها بیش از همه روی همان مردم محرومی سنگینی می‌کند که این سینماگران مزورانه سنگ آنان را به سینه می ‌زنند.
موسوی اظهارداشت:علی ایحال فیلم «عنکبوت مقدس» به عنوان یک تبلیغ تصویری علیه مردم ایران و دین اسلام، قابل ارزیابی است، این فیلم تصویری به شدت مشمئزکننده از هموطنانمان نمایش می‌دهد اما آنچه در این فیلم برجسته‌تر است، محتوای ضداسلامی فیلم و تصویرسازی غیرانسانی این فیلم از مردم متدین ایران است و جالباست بدانید اصلی ترین حامی مالی فیلم هم ساموئل حدیدا‌، یک یهودی صهیونیست و مدیر کمپانی مترو‌پولیتن است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×