» آرشیو اخبار » فراخوان جدید تسلا برای خودروهای چینی
فراخوان جدید تسلا برای خودروهای چینی

فراخوان جدید تسلا برای خودروهای چینی

7 آذر 1401 3

به گزارش گذارنیوز، تسلا حدود ۸۱ هزار خودروی برقی را در چین به دلیل مشکل نرم‌افزاری و مشکلات کمربند ایمنی فرا می‌خواند و این بیشتر از تعدادی است که معمولا در هر ماه از کارخانه شانگهای ارسال می‌شود.

اداره تنظیم بازار چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که سازنده خودروهای الکتریکی ایالات‌متحده ۷۰ هزار و ۴۳۴ خودروی وارداتی مدل S، مدل X و مدل ۳ و ۱۰ هزار و ۱۲۷ خودروی مدل ۳ ساخت چین را فراخوان خواهد کرد. مدل S و X برای رفع نقص در سیستم مدیریت باتری خودروها به تعمیر نرم‌افزاری نیاز دارند، در حالی که مدل ۳ مشکل کمربند ایمنی دارند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چین بعد از آمریکا مهم‌ترین بازار تسلا است. مدل Y و ۳ ساخته شده در کارخانه خود در حومه شانگهای بازار داخلی را تامین می‌کند و همچنین به سایر نقاط آسیا و اروپا صادر می‌شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

ارزش تسلا از اپل سبقت می‌گیرد؟

بر اساس گزارشی از نتایج مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ شرکت تسلا، مدیر عامل این شرکت اعلام کرد که ارزش این شرکت می‌تواند به‌زودی از اپل نیز فراتر رود.

تسلا امروز نتایج مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ خود را منتشر کرد. غول خودروسازی در گزارش خود به درآمد ۲۱٫۵میلیارد دلاری (حدود ۵۰۰میلیون دلار کمتر از انتظار وال استریت) و سود هر سهم ۱٫۰۵دلاری (در مقابل ۱٫۰۰دلار مورد انتظار وال استریت) اشاره کرده است. در چند ماه گذشته، این شرکت روزهای سختی را در بازار سهام پشت سر گذاشته و نتایج سه ماهه سوم آن نیز هیچ کمکی در این زمینه نکرده است.

پس از انتشار نتایج، تسلا‌ یک کنفرانس تلفنی با تحلیلگران برگزار کرد که طی آن، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت با سرمایه‌گذاران صحبت کرد. او در سخنان خود اشاره کرد که هیئت‌مدیره تسلا در مورد برنامه بازخرید سهام بحث کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که شروع این کار با ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار خرید سهام منطقی خواهد بود.

در برنامه بازخرید سهام، شرکت سهام خود را به قیمت بازار خریداری می‌کند. در این شرایط، شرکت معتقد است که سهامش در بازار کمتر ارزش‌گذاری شده و از این روش برای افزایش قیمت سهام خود استفاده می‌کند.

هر چند ماسک اعلام کرد که این طرح هنوز نهایی نشده، اما به‌نظر می‌رسد که تسلا به‌زودی برنامه خرید سهام خود را پیش خواهد گرفت. پس از اعلام برنامه خرید، مدیر عامل در مورد ارزش‌گذاری تسلا نیز اظهار نظر کرد: «چندی پیش، در یک جلسه گفته بودم که فکر می‌کنم ممکن است ارزش تسلا بیشتر از اپل باشد که در آن زمان حدود ۷۰۰میلیارد دلار ارزش داشت.»

سهام تسلا سقوط کرد

پس از اینکه مدیر عامل تسلا، ۳.۹۵ میلیارد دلار دیگر از سهام این خودروساز برقی را فروخت، سهام تسلا به پایین‌ترین سطح خود در نزدیک به دو سال گذشته سقوط کرد.

ارزش سهام تسلا پس از فروش سهام این شرکت به ارزش چهار میلیارد دلار به پایین‌ترین حد در دو سال اخیر رسید.

پس از اینکه ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، ۳.۹۵ میلیارد دلار دیگر از سهام این خودروساز برقی را فروخت، سهام تسلا در روز چهارشنبه به پایین‌ترین سطح خود در نزدیک به دو سال گذشته سقوط کرد. سهام با ۷.۲ درصد کاهش به ۱۷۷.۵۹ دلار رسید که پایین‌ترین سطح از ۲۳ نوامبر ۲۰۲۰ است.

تحلیلگران اظهار کردند: آخرین فروش سهام ماسک باعث ایجاد نگرانی در مورد عواقب خرید ۴۴ میلیارد دلاری وی در توییتر در با ارزش‌ترین خودروساز جهان شد. این خرید باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شد، از جمله اینکه آیا تمرکز او از اداره تسلا منحرف می‌شود یا منابع را به سمت شرکت رسانه‌های اجتماعی هدایت می‌کند.

سهام تسلا از زمان ثبت رکورد در چهارم نوامبر سال گذشته، نزدیک به ۶۰ درصد سقوط کرده است. آخرین فروش، علیرغم اینکه او قبلاً گفته بود که دیگر سهام خود را نمی‌فروشد، مجموع سهام تسلا را که از نوامبر گذشته توسط ماسک فروخته شده، به حدود ۳۶ میلیارد دلار می‌رساند.

بر اساس گزارش رویترز، ماسک ماه گذشته گفت که فکر می‌کند رکود اقتصادی تا بهار ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت و یک نوع رکود در چین و اروپا بر تقاضا برای خودروهای برقی این کشور تاثیر گذاشته است.

تحلیلگران انتظار داشتند که ماسک سهام بیشتری از تسلا را برای تامین مالی قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری توییتر بفروشد، اما مشخص نبود که آیا این فروش به خرید توییتر مربوط می شود یا خیر.

منبع: تجارت‌نیوز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×