» آرشیو اخبار » فراخوان اعتصاب گسترده بخش حمل و نقل پاریس
فراخوان اعتصاب گسترده بخش حمل و نقل پاریس

فراخوان اعتصاب گسترده بخش حمل و نقل پاریس

18 آبان 1401 6

اتحادیه های کارگری فرانسه اعتصاب سراسری بخش حمل و نقل در پاریس را در اعتراض به افزایش تورم خواستار شدند.

به گزارش گذارنیوز به نقل از روسیا الیوم، اتحادیه‌های کارگری در فرانسه برای اعتصاب سراسری بخش حمل و نقل در پاریس طی روز پنج شنبه فراخوان صادر کردند.

بر اساس این گزارش، شرکت بهره بردار بخش حمل و نقل پاریس نسبت به اختلال گسترده در خدمات قطار و مترو هشدار داد. این اعتصاب بر خدمات بخش اتوبوسرانی و تراموا هم تأثیرگذار خواهد بود.

شرکت مذکور اعلام کرد که هفت خط مترو به صورت کامل بسته خواهد بود و فعالیت هفت خط دیگر هم محدود به ساعات اوج مسافر خواهد بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

فرانسه طی هفته‌های گذشته شاهد اعتراضات اتحادیه‌ها در بخش‌های متعدد است که خواهان افزایش افزایش حقوق و دستمزدها در بحبوحه افزایش تورم هستند.

رهبران اتحادیه‌های کارگری امید دارند که فشارها بر امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه را که طرحی را برای افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۴ یا ۶۵ سال در دست تهیه دارد، افزایش دهند.

اتحادیه‌های کارگری فرانسه پیش از این هم دست به اعتصاب سراسری زده و خواستار دریافت حقوق‌های بیشتر در بحبوحه تورم فزاینده شدند. گفته می‌شود شرایط کنونی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را با یکی از سخت‌ترین چالش‌های او از زمان انتخاب مجددش در ماه مواجه کرده است.

لازم به ذکر است که جنبش اعتراضی جلیقه‌زردها سال ۲۰۱۸ با برگزاری تجمع‌های اعتراضی علیه افزایش مالیت‌های دولت بر بنزین و گازوئیل آغاز و کم‌کم به اعتراضی عمومی و گسترده‌تر علیه نظام سیاسی فرانسه تبدیل شد و به مدت یک سال و تا سال ۲۰۱۹ ادامه داشت. ‌

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×