» آرشیو اخبار » علت افزایش قیمت پیاز و گوجه فرنگی در بازار
علت افزایش قیمت پیاز و گوجه فرنگی در بازار

علت افزایش قیمت پیاز و گوجه فرنگی در بازار

22 آبان 1401 3

مشاهدات حاکی از آن است که قیمت پیاز و گوجه فرنگی نسبت به هفته‌های گذشته افزایش حدود ۴۰۰۰ تا۵۰۰۰ تومانی داشته است.

به گزارش گذارنیوز، بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران و گزارش‌های رسیده، قیمت هر کیلو پیاز ۱۶ هزار تومان، سیب زمینی ۱۵ هزار تومان، گوجه فرنگی ۱۵ هزار و ۹۰۰ تا ۱۸ هزار تومان، خیار ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان، موز ۵۳ هزار تومان، انار ۲۳ تا ۳۹ هزار تومان، نارنگی ۱۷ تا ۱۹ هزار تومان، لیموشیرین ۳۹ هزار تومان، پرتقال ۱۸ هزار تومان، هلو ۳۱ هزار تومان، گلابی ۸۹ هزار تومان و کیوی ۳۸ هزار تومان است.

گفتنی است قیمت‌های ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.

مشاهدات حاکی از آن است که قیمت پیاز و گوجه فرنگی نسبت به هفته‌های گذشته افزایش حدود ۴۰۰۰ تا۵۰۰۰ تومانی داشته است. افزایش قیمتی که اسدالله کارگر – رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران – علت آن را تغییر فصل می‌داند و می‌گوید که همیشه در این موقع سال محصولات دورشهری به اتمام می‌رسد و محصولات جنوب کشور به دست می آید که این تغییر منجر به تغییر قیمت برخی اقلام می‌شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

وی در پاسخ به اینکه آیا بارندگی‌های اخیر منجر به از بین رفتن محصولات از جمله گوجه فرنگی و پیاز و افزایش قیمت آنها نشده است؟ گفت: بارندگی اتفاق افتاده ولی علت اصلی نیست و ممکن است تنها منجر به کندی در برداشت محصولات شده باشد.

کارگر با اشاره به اینکه معمولا با ورود انبوه گوجه فرنگی و پیاز محصولات ارزان می‌شود، گفت: این فرآیند در سالهای قبل ۱۵ روز تا یک‌ماه طول می‌کشید ولی به نظر می‌رسد که امسال زودتر محصولات جنوب وارد بازار شود و قیمت‌ها کاهش یابد.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×