» آرشیو اخبار » عقب نشینی بازارهای طلا از متحرک نمایی 200 روزه
بازارهای طلا

عقب نشینی بازارهای طلا از متحرک نمایی 200 روزه

1 آذر 1401 4

در طول جلسه معاملاتی روز دوشنبه بازارهای طلا کمی عقب نشینی کرده اند. زیرا متحرک نمایی 200 روزه و خط روند نزولی هر دو مقداری مقاومت تکنیکال را نشان داده اند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازارهای طلا به عقب نشینی از متحرک نمایی 200 روزه ادامه می دهند. لحن جنگ طلبانه فدرال رزرو برای چهارمین جلسه کمیته بازار آزاد فدرال، به طور مستقیم بر قیمت ها تاثیر گذاشته است. تورم به طور معناداری کاهش نیافته و نرخ بهره برای مدت طولانی تری بالا باقی خواهد ماند. بنابراین بیشتر سیاست گذاران، آشکارا از سیاست تهاجمی پولی حمایت کرده اند.

معاملات آتی بازارهای طلا برای پنجمین جلسه متوالی از زمان رسیدن به بالاترین سطح دو ماهه در 15 نوامبر به 1791.80 دلار کاهش یافت. طلا تحت فشار بازدهی بالای خزانه داری و افزایش ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای اصلی قرار گرفته است.

اساساً، لحن جنگ طلبانه فدرال رزرو بازارها را به حرکت در می آورد. هفته گذشته سخنرانان فدرال رزرو، آخرین دیدگاه های خود را در مورد اقتصاد، مشاغل، تورم و تنظیمات سیاست فعلی ارائه کردند، و یک هفته پر سر و صدا بود. بیشتر این سیاست گذاران آشکارا موضعی جنگ طلبانه داشتند.

تبلیغات جام جهانی قطر

در ساعت 12:00 به وقت گرینویچ، بازاهای طلا کومکس (Comex) تحویل فوریه در 1755.90 دلار معاملات خود را انجام دادند، که 13.10 دلار یا 0.74 درصد کاهش داشت. در روز جمعه، صندوق سهام طلای آمریکا (SPDR) به 162.79 دلار رسید که 1.13 دلار یا 0.69 درصد کاهش داشت.

تغییر احساسات در بازارهای طلا

قیمت طلا در ماه نوامبر نزدیک به 100 دلار افزایش یافت و این تغییر قیمت، پس از گزارش دولت ایالات متحده از افزایش غیرمنتظره نرخ بیکاری آغاز شد. این خبر برای بازارهای طلا خوشایند بود، زیرا به عنوان نشانه ای از تضعیف بازار کار و یکی از اهداف کلیدی فدرال رزرو بوده است.

قیمت ها چند روز بعد، پس از انتشار گزارش دیگری از دولت که نشان می داد تورم مصرف کننده در حال کاهش است، به افزایش خود ادامه داد. این خبر منجر به تغییر احساسات سرمایه‌گذاران شد که منتظر بودند فدرال رزرو به افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره پایان داده و در نشست دسامبر خود به افزایش ۵۰ واحدی پایه کاهش دهد.

اما سخنرانان فدرال رزرو به طور جمعی در طول هفته گذشته تاکید کردند که فدرال رزرو تا زمانی که تورم به سطح 2 درصد تعیین شده خود بازگردد، به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد.

جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، به ویژه در اظهار نظر خود سخت‌گیر بود و گفت، حتی تحت یک تحلیل «سخاوتمندانه» از سیاست‌های پولی، فدرال رزرو باید به افزایش نرخ‌های بهره ادامه دهد، زیرا انقباض آن تاکنون، اثرات محدودی بر تورم داشته است.

بولارد گفت که نرخ هدف فدرال رزرو باید به محدوده بین 5.00 درصد و 5.25 درصد از سطح کنونی برسد تا برای مهار تورم به اندازه کافی محدود کننده باشد. این نرخ در حال حاضر اندکی کمتر از  4.00 درصد است.

بازارهای طلا

تحلیل تکنیکال طلا

در طول جلسه معاملاتی روز دوشنبه، بازارهای طلا کمی عقب نشینی کرده اند؛ زیرا متحرک نمایی 200 روزه و خط روند نزولی هر دو مقداری مقاومت تکنیکال را نشان داده اند. در این مرحله، چیزهای زیادی در مورد اینکه آیا می‌توانیم به سمت صعود حرکت کنیم یا نه، مورد بررسی قرار می‌گیرند. اما با توجه به اینکه دلار آمریکا در طول روز در حال کاهش است، بسیار منطقی است که طلا کمی با آن متغیر شود. همانطور که گفته شد، توجه زیادی به بازار نرخ بهره داشته باشید، زیرا اگر نرخ ها دوباره شروع به کاهش کنند، به طور کلی قیمت طلا اندکی صعودی خواهد شد.

اگر بازارهای طلا بتوانند از سطح مقاومتی عبور کنند، به سمت سطح 1800 دلار حرکت خواهند کرد. با این حال، اگر به عقب برگردیم و به پایین‌ترین سطح جلسه معاملاتی روز دوشنبه برسیم، احتمال حرکت به سمت متحرک نمایی 50 روزه امکان پذیر می شود.

چشم انداز کوتاه مدت بازارهای طلا

معامله گران بازارهای طلا با تعطیلات کوتاه هفته روبرو هستند، بنابراین انتظار داریم که شاهد کاهش حجم معاملات باشیم. با این وجود، فدرال رزرو صورتجلسه نشست سیاست‌گذاری ماه نوامبر خود را در روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد، که انتظار می رود اظهارات جنگ طلبانه ده ها سخنران فدرال رزرو در هفته گذشته را منعکس کند.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×