» آرشیو اخبار » عشق آتشین بین سلبریتی ایرانی و زن خارجی
سلبریتی

عشق آتشین بین سلبریتی ایرانی و زن خارجی

28 خرداد 1401 8

به گزارش گذارنیوز، نگارنده ی سطور با مشاهده ی این پدیده تصمیم داشتم درباره ی برخی مصادیق و نمونه های این مسئله و دلایلِ اجتماعی و روان شناختی این موضوع، یادداشتی بنویسم اما به دلایل زیر از این کار منصرف شده و به نگارش این مطلب بسنده کردم:

۱_ در مکتبِ مولای ما علی ع تجسس و تمرکز و صحبت درباره ی زندگی شخصی و خصوصی افراد به صورتِ خاص و برجسته سازیِ آن؛ امری مذموم و نکوهیده است مگر آنکه پای دفاع از حقوق مردم و جامعه در میان باشد.

۲_ این سلبریتی ها (پی نوشت ۱) و عملکردِ آنها اساسا مهم نیست و پرداختن به آن دردی از مردمِ ایران دوا نمی کند؛ هرچند که سوژه ی مهم و قابل توجهی برای مطالعاتِ جامعه شناسی و روانشناختی هستند.

تبلیغات جام جهانی قطر

۳_ شاید در نگاهِ اول ازدواجِ یک جوان و سلبریتی ایرانی با یک زنِ (بازیگر یا خواننده ی) مشهور و مطرح خارجی جالب به نظر برسد؛ اما وقتی از یک طرف این کار از سوی افرادِ مختلف تکرار می شود و از سوی دیگر در تمامِ موارد نیز پسران سالها کوچک تر از زنان هستند؛ این ازدواجها دیگر نه یک “عشقِ آتشین بینِ جوان ایرانی و زن خارجی”، بلکه یک ناهنجاری با دلایل و عللِ قابل بررسی و مشخص است.

۴_ بنابراین این پدیده نه افتخاری برای این دسته از ایرانیان، بلکه بیشتر یک موضوع تاسف برانگیز و مورد مناقشه است که باید مورد مطالعات و بحث های کارشناسانه قرار گیرد.

۵_ باید توجه کرد که پرداختنِ غیرتخصصی به این موضوعات در رسانه ها و به ویژه در شبکه های اجتماعی، باعث مطرح شدنِ بیشتر این افراد و اعمال آنها می شود.

۶_ با این حال حدی از اطلاع رسانی در این موارد لازم است تا مردم و به ویژه جوانان در ایران شناختِ بیشتر، بهتر و دقیق تری از این افراد و به اصطلاح سلبریتی های ایرانی پیدا کنند و تنها به دلیلِ “شهرت کاذب” جذبِ این افراد نشده و آنها را به عنوان الگو قرار ندهند.

۷_ فراموش نکنیم که معیار و شاخص برای الگو شدن در یک جامعه ی توسعه یافته؛ میزان خدماتِ آن فرد به “جامعه و بشریت” است که در این زمینه به نمونه های فاخر و برجسته ی معاصر همچون روانشاد مرحوم پروفسور خانم “مریم میرزاخانی” می توان اشاره کرد.

پی نوشت:
در عرفِ جهانی سلبریتی به معنی شخص مشهور یا ستاره (Celebrity) به افرادی گفته می شود که در حوزه های مختلف از جمله رسانه، موسیقی، سینما، ورزش، سیاست و… مورد توجه رسانه ها و همچنین مردم قرار می گیرند.

این افراد که در بین مردم و اجتماع مشهور شده اند بعد از مدتی دیگر نه از طریق حرفه ی اصلی خود، بلکه به واسطه ی شهرت شان به ویژه در شبکه های اجتماعی، کسب درآمد می کنند.

 

منبع: اقتصاد سالم

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×