» بازارها » طلا، ارز، نفت » عربستان قیمت نفت خود را برای مشتریان آسیایی افزایش داد
عربستان

عربستان قیمت نفت خود را برای مشتریان آسیایی افزایش داد

11 مهر 1401 4

گزارشات حاکی از آن است که عربستان می‌خواهد قیمت تمام گریدهای نفت خود برای فروش به مشتریان در بازار آسیا را افزایش دهد

به گزارش گذارنیوز؛ دولت عربستان می‌خواهد قیمت اکثر گریدهای نفت خود برای فروش در بازار آسیا در ماه نوامبر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با توجه به انتظار برای بهبود تقاضا و افزایش تولید پالایشگاه‌ها در چین بالا ببرد.

پنج منبع آگاه گفته‌اند که انتظار می‌رود عربستان قیمت نفت سبک عربی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 25 سنت در هر بشکه افزایش دهد.

یکی از این منابع می‌گوید: انتظار می‌رود که تقاضای نفت بهبود پیدا کند که ما از شرایط کنونی بازار می‌توانیم این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببینیم.

تبلیغات جام جهانی قطر

طی ماه گذشته فضای بازار دبی هم نشان‌دهنده افزایش تقاضای نفت در آینده نزدیک بود. بازار همچنین انتظار دارد که چین به عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان خرید خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بالا ببرد؛ چراکه پکن قوانین جدیدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در صادرات فرآورده‌های نفتی به اجرا گذاشته که می‌تواند پالایشگاه‌های این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمت خرید بیشتر نفت و تولید بیشتر فرآورده سوق دهد.

البته شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی رویترز افزایش قیمت نفت نیمه سنگین و سنگین عربی عربستان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر از نفت سبک این کشور پیش‌بینی کرده‌اند. قرار است دو روز دیگر کشورهای عضو گروه اوپک پلاس هم دور هم جمع شده و در مورد کاهش عرضه نفت به بازار جهانی برای بالا بردن قیمت تصمیم‌گیری کنند.

منابع آگاه می‌گویند که اوپک پلاس می‌خواهد بیش از یک میلیون بشکه روزانه از عرضه نفت خود به بازار جهانی بکاهد. از ماه مارس تاکنون قیمت گاز در بازار جهانی 30 درصد کاهش یافته است.

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×