» آرشیو اخبار » طلا چشم انتظار بازپس گیری کانال 1800 دلار
طلا

طلا چشم انتظار بازپس گیری کانال 1800 دلار

28 آذر 1401 3

به نظر می رسد که قیمت طلا به پایین‌تر از 1800 دلار می‌رسد، زیرا سرمایه‌گذاران در بحبوحه ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه خزانه‌داری نمی‌توانند جهت‌گیری روشنی پیدا کنند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، به نظر می رسد که قیمت طلا به پایین‌تر از 1800 دلار می‌رسد، زیرا سرمایه‌گذاران در بحبوحه ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه خزانه‌داری نمی‌توانند جهت‌گیری روشنی پیدا کنند. دلار آمریکا تحت تاثیر فروش بالای جفت دلار به ین (USD/JPY) پایین آمده، در حالی که بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده از اظهارات جنگ طلبانه لورتا مستر (رئیس فدرال رزرو کلیولند) سود می برد. علی‌رغم چشم‌انداز جنگ‌طلبانه فدرال رزرو، قیمت طلا به دنبال روند صعودی جدید است که دلیل آن تقاضای جدید طلا از سوی هند است.

هفته گذشته، دولت هند قیمت پایه واردات روغن نخل خام و روغن سویا، طلا و نقره را افزایش داد، زیرا قیمت ها در بازار جهانی جهش یافتند. در شروع نسبتا آرام هفته منتهی به کریسمس، سرمایه گذاران از نزدیک روند قیمت دلار و طلا را دنبال خواهند کرد.

بررسی روند قیمت طلا

نمودار شاخص های تکنیکال نشان می دهد که قیمت طلا در حال افزایش قدرت برای رسیدن به یک شکست قاطع بالاتر از مقاومت قدرتمند 1795 دلار است. این کانالی است که سطح همگرایی «میانگین متحرک ساده 5 روزه» (SMA5) ، فیبوناچی 38.2 درصد و بالاترین سطح قبلی چهار ساعته است.
اگر گاوها بتوانند جای پای محکمی بالاتر از این سطح پیدا کنند، مقاومت جزئی را در کانال 1798 دلار شاهد خواهند بود. توقف بعدی برای گاوهای طلا در سطح مقاومت اولیه R1 یک روزه در قیمت 1800 دلار مشاهده خواهد شد. یک حرکت جدید به سمت فیبوناچی 61.8 درصد و کانال 1805 دلار می تواند باعث ورود خریداران به بازار شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

در جهت نزولی، حمایت قوی کانال 1787 دلار، سطح فیبوناچی 38.2 درصد یک روزه، «میانگین متحرک ساده 200 روزه» (SMA200) می باشد که بالاترین سطح ماه قبل است. در صورت عبور از این کانال، سطح بعدی فیبوناچی 61.8 درصد در کانال 1783 دلار خواهد بود. در نهایت سطح حمایت اصلی در 1780 دلار می تواند خریداران طلا را نجات دهد.

طلا

بررسی هفتگی طلا

پس از نوسانات روزانه، معاملات آتی طلا هفته را با کاهش کسری حدود 4 دلار به پایان رسانید. روز سه شنبه، اداره آمار کار ایالات متحده گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ماه نوامبر را منتشر کرد. این گزارش نشان داد که تورم بالای 7 درصد باقی مانده است، اما به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و به 7.1 درصد سالانه در نوامبر رسیده است. این گزارش منجر به بیشترین افزایش قیمت روزانه 32 دلاری در این هفته شد.

بانک‌های مرکزی در این هفته بسیار فعال بودند و فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان همگی نرخ‌های معیار خود را 50 واحد افزایش دادند. با این حال، این اظهارات جنگ طلبانه پاول بود که احتمال افزیش نرخ ها را در سال 2023 تقویت کرد.

دیروز واکنش دیرهنگام فعالان بازار به بیانیه روز چهارشنبه «کمیته بازار آزاد فدرال» (FOMC) منجر به بزرگترین کاهش قیمت روزانه در این هفته با 30.00 دلار شد.

انتظارات تورمی

اگرچه گزارش شاخص CPI روز سه‌شنبه نشان داد که تورم در ماه نوامبر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اما همچنان تقریباً 3 برابر مقدار آن در زمان قبل از همه‌گیری و رکود اقتصادی است. از سوی دیگر، جروم پاول اشاره کرد که فدرال رزرو متعهد به حفظ نرخ های بهره بسیار بالا تا سال 2023 و نیمه اول سال 2024 است.

پاول همچنین اذعان کرد که سیاست پولی فدرال رزرو در سال آینده به احتمال زیاد منجر به رکود خواهد شد. این سوال پیش می‌آید که هزینه‌های رکودی چقدر خواهد بود. به عبارت دیگر، سوال این نیست که آیا آمریکا وارد رکود می شود یا نه چرا که رکود قطعیست، سوال مهم این است که این رکود چقدر عمیق خواهد بود.

اندیکاتور تلاقی های تکنیکال (TCD)

اندیکاتور تلاقی های تکنیکال (TCD) ابزاری برای مکان یابی و اشاره به سطوح قیمتی است که در آن تراکم اندیکاتورها، میانگین های متحرک، سطوح فیبوناچی، نقاط محوری و غیره وجود دارد. اگر یک معامله گر کوتاه مدت هستید، این اندیکاتور نقاط ورود به بازار را برایتان مشخص می کند. و اگر یک معامله گر میان مدت تا بلندمدت هستید، این ابزار به شما امکان می دهد از قبل سطوح قیمتی را بدانید که در آن یک روند میان مدت تا بلندمدت ممکن است متوقف شود، در چنین حالتی به شما کمک می کند که مشخص کنید کجا موقعیت ها را کاهش یا افزایش دهید و اندازه موقعیتتان چقدر باشد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

منبع: fxempire ، investing

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×