» آرشیو اخبار » طلا همچنان نزدیک به بالاترین حد چند ماهه معامله می‌شود
طلا

طلا همچنان نزدیک به بالاترین حد چند ماهه معامله می‌شود

21 دی 1401 4

میزان تقاضا برای فلزات گرانبها همچنان بالاست، این در حالی است که بازارهای مس از بازگشایی دروازه‌های چین سود می‌برند. طلا همچنان نزدیک به بالاترین قیمت چند ماهه اخیر معامله می‌شود و نقره همچنان در محدوده معاملاتی اخیر گیر کرده است. 

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، میزان تقاضا برای فلزات گرانبها همچنان بالاست، این در حالی است که بازارهای مس از بازگشایی دروازه‌های چین سود می‌برند. طلا همچنان نزدیک به بالاترین قیمت چند ماهه اخیر معامله می‌شود و نقره همچنان در محدوده معاملاتی اخیر گیر کرده است.

تحلیل تکنیکال طلا

طلا

طلا همچنان به تلاش‌های خود برای رسیدن به بالاترین سطح چند ماهه در سطح 1880 دلار ادامه می‌دهد. جالب است که دلار قوی‌تر و بازدهی بالاتر خزانه‌داری هیچ فشاری بر قیمت طلا وارد نکرد. در صورتی که طلا بتواند بالاتر از سطح 1880 دلار قرار گیرد، شتاب صعودی بیشتری گرفته و به سمت 1900 دلار حرکت خواهد کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

بازارهای طلا در جریان معاملات روز سه‌شنبه اندکی افزایش یافتند، زیرا همچنان شاهد انعطاف‌پذیری فراوان در این بازار هستیم. همان‌طور که گفته شد، جالب است که ببینیم آیا می‌توانیم این شتاب را حفظ کنیم یا نه؟ زیرا بدون اصلاح رو به جلو حرکت کرده است. من فکر می‌کنم احتمال اینکه ما شاهد نوعی عقب‌نشینی نباشیم بیشتر است؛ چرا که به نظر نمی‌رسد که دلار به اندازه‌ای تقویت شود که بتواند بر طلا تاثیر بگذارد. هر چند همبستگی منفی بین این دو بازار کمی از بین رفته، اما سقوط ناگهانی دلار می‌تواند کمک کننده باشد.

بازارهای طلا نسبت به چندین فاکتور مختلف حساس هستند و مدتی است که صعودی فوق‌العاده داشته‌اند. به همین دلیل، دیدن این بازار بدون عقب‌نشینی اصلاً تعجب‌آور نیست. در صورتی که معامله‌گر هستید، بهتر است برای خرید جانب احتیاط را رعایت کنید. هر عقب‌نشینی را می‌توان به عنوان یک فرصت خرید بالقوه نگاه کرد. یکی از نقاط خرید خوب می‌تواند جایی نزدیک‌تر به سطح 1850 دلار و یا حتی سطوح نزدیک به 1800 دلار باشد. بازار طلا ثابت کرده است که به شدت انعطاف‌پذیر است، بنابراین در حال حاضر دلیلی برای کاهش قیمت وجود ندارد.

در حالی که معامله‌گران منتظر سخنرانی جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) هستند، قیمت‌های آتی طلا در روز سه‌شنبه تقریباً ثابت و نزدیک به بالاترین سطح خود از ژوئن 2022 در نوسان هستند. روند قیمت نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران قبل از اظهارات پاول محتاط شده‌اند، زیرا منتظر مشخص شدن مسیر افزایش نرخ بهره بانک مرکزی ایالات متحده هستند.

در ساعت 08:46 به وقت گرینویچ، طلای کامکس تحویل فوریه در کانال 1878.80 دلار معامله می شود که 1.00 دلار یا 0.05 درصد افزایش یافته است. روز دوشنبه، سهام طلای SPDR (GLD) به 174.08 دلار رسید که 0.37 دلار یا 0.21 درصد افزایش داشت.

رشد طلا در دو جلسه گذشته ناشی از افت بازدهی خزانه داری و کاهش ارزش دلار آمریکا بوده است، اگرچه امروز بازدهی اندکی کاهش یافته است. حرکت فعلی تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله کاهش رشد دستمزد ایالات متحده، انقباض در صنعت خدمات و انتظارات برای افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در اول فوریه تقویت شده است.

تحلیل تکنیکال نقره

نقره

نقره در میانگین متحرک نمایی 20 روزه (20 EMA) و کانال 23.45 دلار حمایت شده و در حال حاضر در تلاش است تا بالاتر از سطح 23.75 دلار قرار گیرد. از دیدگاه کلی، نقره همچنان در نزدیکی سطح 24.00 دلار تثبیت می‌شود. اگر نقره بالاتر از 24.00 دلار قرار گیرد، به سمت بالاترین قیمت اخیر در 24.55 دلار خواهد رفت.

بازارهای نقره برای شروع جلسه معاملاتی روز سه‌شنبه شکاف کمتری داشته‌اند، زیرا همچنان شاهد نوسانات زیادی هستیم، من فکر می‌کنم عقب‌نشینی تا حدی منطقی است. نقره بازار جالبی است، عمدتاً به این دلیل که نه تنها یک فلز گرانبها است، بلکه یک بازار صنعتی نیز می‌باشد. در این صورت باید بپذیریم که عوامل گوناگونی بر این بازار اثرگذار خواهند بود، و باید در مورد اندازه موقعیت خود محتاط باشید، زیرا همه چیز می تواند به سرعت تغییر کند.

به نظر می‌رسد غلبه بر سطح 24 دلار همچنان دشوار است، بنابراین برای تغییر روند بازار و رسیدن به سطح 25 دلار شتاب بالایی لازم است که ممکن است به راحتی اتفاق نیفتد. با این حال، من فکر می کنم که هر نوع عقب‌نشینی باید به عنوان یک فرصت خرید بالقوه در نظر گرفته شود.

تحلیل تکنیکال مس

نمودار مس

با توجه به تمرکز معامله‌گران بر بازگشایی اقتصاد چین، مس همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. چین مصرف‌کننده اصلی مس در جهان است، بنابراین معامله‌گران انتظار دارند که تقاضا برای مس در ماه‌های آینده افزایش یابد. در حال حاضر مس در تلاش است تا به بالای 4.05 دلار برسد. «شاخص قدرت نسبی» (RSI) نزدیک به منطقه‌ای قرار دارد که بیش از حد خرید شده است، اما در صورت بروز کاتالیزورهای مناسب، فضای کافی برای به دست آوردن شتاب بیشتر وجود دارد. اگر مس بالاتر از سطح 4.05 دلار قرار گیرد، به سمت سطح مقاومت بعدی که در 4.15 دلار قرار دارد، حرکت می‌کند.

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxempire ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×