» آرشیو اخبار » طلا در کانال نزولی؛ آیا سطح حمایتی 1767 کاهش قیمت را محدود می کند؟
طلا

طلا در کانال نزولی؛ آیا سطح حمایتی 1767 کاهش قیمت را محدود می کند؟

26 آبان 1401 4

طلا روند صعودی دو هفته ای خود را با شروع ضررهای کوچک متوقف نمود. از سوی دیگر سیگنال های نزولی «مکدی» (MACD) و عقب نشینی «شاخص قدرت نسبی» (RSI) از منطقه فروش بیش از حد، فروشندگان را امیدوار نگه می دارد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طلا پس از بازگشت از بالاترین سطح سه ماهه روز قبل همچنان تحت فشار قرار دارد. قیمت جفت طلا در مقابل دلار (XAUUSD) به توجه به رکود بازارها در اوایل پنج‌شنبه، در شیب نزولی روز گذشته در حدود 1773 دلار باقی مانده است. آخرین ضعف فلز زرد را می توان با افزایش ارزش دلار آمریکا و یک شکست تکنیکال مرتبط دانست.

شاخص دلار آمریکا (DXY) یک روند نزولی دو روزه را تجربه کرد، زیرا تا زمان انتشار این مطلب، حدود 106.40 را به چشم دیده است. قرار گرفتن سبد دلار در برابر شش ارز اصلی، بازدهی اخیر خزانه داری ایالات متحده را نشان می دهد. بازدهی شاخص 10 ساله خزانه داری ایالات متحده 1.2 واحد (bps) افزایش یافت و به 3.70 درصد رسید.

به نظر می رسد که آمار خوش بینانه خرده فروشی ایالات متحده در ماه اکتبر و همینطور نظرات متفاوت سیاست گذاران فدرال رزرو آمریکا (FED) عامل تغییر روند شاخص دلار (DXY) بوده و بر قیمت طلا تاثیر گذاشته است.

تبلیغات جام جهانی قطر

با این حال، رشد خرده‌فروشی ایالات متحده در ماه اکتبر 1.3 درصد افزایش یافته است، در حالی که این مقدار قبلا 1.0 درصد پیش بینی شده بود. از سوی دیگر، استر جورج (رئیس فدرال رزرو کانزاس سیتی) و کریستوفر والر (عضو شورای حکام فدرال رزرو) از کاهش میزان افزایش نرخ بهره حمایت کردند؛ در حالی که مری دالی (رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو) به چالش های پیش روی رشد اقتصادی ایالات متحده اشاره نمود.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد که مشکلات کووید در چین و کشمکش بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های ایالات متحده در انتخابات میان‌دوره‌ای، معامله‌گران را در تصمیم گیری مردد نموده است.

ریسک های  ذکر شده ممکن است قیمت طلا را در بحبوحه فقدان آمارهای مهم پیش از نظرسنجی هفتگی آمار بیکاری ایالات متحده و نظرسنجی تولید فدرال رزرو فیلادلفیا در ماه نوامبر دستخوش تغییراتی نمایند.

طلا جهانی

تحلیل تکنیکال طلا

قیمت طلا روند صعودی دو هفته ای خود را با شروع ضررهای کوچک متوقف نمود. از سوی دیگر سیگنال های نزولی «مکدی» (MACD) و عقب نشینی «شاخص قدرت نسبی» (RSI) از منطقه فروش بیش از حد، فروشندگان را امیدوار نگه می دارد.

با این حال، یک خط حمایت صعودی یک هفته ای نزدیک به 1767 دلار، روند نزولی فوری قیمت را محدود می کند. شکست این سطح حمایت می تواند به سرعت جفت طلا/دلار را به سمت «میانگین متحرک ساده 50 روزه» (50-SMA) در اطراف 1737 دلار بکشاند.
شایان ذکر است که منطقه حمایت شش هفته ای بین 1730 تا 1722 دلار می تواند خرس های طلا در مقابل دلار (XAUUSD) را پس از آن به چالش بکشد.

از سوی دیگر، شکستن صعودی از مانع 1787 دلاری می تواند آخرین سیگنال نزولی را معکوس کند و خریداران طلا را به سمت آستانه 1800 دلار هدایت کند. پس از آن، بالاترین قیمت ماه آگوست نزدیک به 1808 دلار می تواند به عنوان آخرین دفاع از خرس های جفت طلا و دلار (XAUUSD) عمل کند.

نمودار قیمت طلا

قیمت جفت طلا و دلار (XAUUSD) در بحبوحه بازارهای پرخطر به حدود 1770 دلار کاهش یافت

کاهش اندک شاخص دلار آمریکا (DXY)، و بازدهی بالاتر خزانه داری در بحبوحه احساسات ضعیف بازار، به نفع جفت طلا و دلار (XAUUSD) است.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxstreet

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×